Értékelési útmutató
Oldalunkkal két célt szeretnénk elérni:

Egyrészt biztosítani szeretnénk egy olyan fórumot, ahol az utazó, vendéglátóhelyeket kipróbáló, és különböző turisztikai célpontokat meglátogató internetezők megoszthatják a világgal tapasztalataikat, pontozhatják az igénybevett szolgáltatásokat és elmesélhetik élményeiket.

Másrészt általuk segíteni szeretnénk azoknak, akik ezekre a kalandokra csak most készülnek - akár abban, hogy a nálunk szereplő történetek alapján kiválaszthassák a számukra is megfelelőnek tűnő szabadidős tevékenységeket, akár abban, hogy a már eltervezett programjuk kapcsán elolvashassák mások benyomásait.
Az útmutató elolvasásával megtudhatod, hogy pontosan mennyire is lehet szubjektív egy értékelés, mi az, amit a mindenkinek be kell tartani, ahhoz hogy megjelenhessen a véleménye.
Tudjuk, hogy minél több szubjektív véleményből áll össze egy kép, annál valószínűbb, hogy az átlagot nézve valós végeredményt kapunk - de ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, nem csak az fontos, hogy az értékelő nagyon őszinte maradjon, hanem az is, hogy képes legyen elválasztani a személyes érzéseit és pillanatnyi hangulatát a valódi benyomásoktól.

Kérjük, olvasd el az alábbi szabálygyűjteményt, hogy pontosan megértsd, mik az elvárásaink.
Felhívjuk szíves figyelmedet, hogy ha értékelésed ezeknek nem felel meg (vagy az oldal Felhasználási Szabályzatába ütközik), fenntartjuk a jogot az indoklás nélküli azonnali törlésére. Ha úgy érzed, hogy más értékelése ütközik a szabályzatba, arra kérünk, jelezd nekünk, és amennyiben bejelentésed jogos, intézkedni fogunk.

Mindig a saját élményeidről számolj be!
Bármilyen részletességgel mesélte el egy jó ismerősöd, hogy milyen volt az üzleti ebédje vagy szállodai tartózkodása, és bármennyire is megbízol őszinteségében, az ő tapasztalatairól neki kell írnia, másodkézből nem fogadhatunk el beszámolókat.

Ne értékelj olyan helyet, mellyel személyes kapcsolatod van!
Ne adj le értékelést egy helyre, ha jó barátod a tulajdonos, ismerősöd a pincér vagy a felszolgáló kisasszony, szakács a férjed, recepciós a gyermeked, stb. Még akkor se, ha valós élményekről tudsz beszámolni, mert mondjuk többször laktál vagy vacsoráztál ott. Csak olyan helyet értékelj, ahol valóban teljes mértékben vendégként tudod értékelni az igénybevett szolgáltatásokat és nincs olyan tényező, amely elfogulttá tenne.

Kizárólag eredeti tartalmat tölts fel!
Az értékelések között nem tudunk duplikált vagy másolt tartalmat szerepeltetni: ha az élménybeszámoló szövege ugyanebben a formában megjelent már máshol (saját blogodon, fogyasztóvédelmi weboldalon, fórumon, stb.), nem tudjuk elfogadni, még akkor sem, ha egyébként valóban te írtad.
Ami fotókat illeti, csak saját készítésűeket tölts fel, olyanokat semmiképpen sem, amiket valahonnan letöltöttél, vagy amiket az üzemeltető vagy másik értékelő már szerepeltetett.

Kizárólag releváns tartalmat tölts fel!
Akár szöveges értékelésről, akár fotókról van szó, arról szóljanak, amihez feltöltöd őket. Az adott szállodát értékeld, ne a közeli panziót, még akkor sem, ha azonos a tulajdonosi kör, és mindkettőben laktál; a fotókon a helyhez tartozó szolgáltatások szerepeljenek, ne a településen rendezett zenei fesztivál, vagy a szomszéd szobában lakó vendégek kiskutyája.

Mindig egy adott alkalmat és konkrét tapasztalatokat értékelj!
Ne bocsátkozz általánosításokba: nyugodtan megmondhatod, ha leesett a szerkény polca, vagy nem volt elég forró a szauna, de ebből ne vond le azt a következtetést, hogy a szálloda minden szobája romos, és az egész wellness-részleg nem megfelelő. Arra is kíváncsiak vagyunk, ha túl sósra sikeredett a húsleves, vagy erőtlenül dögönyözött a masszőr, de attól még ne jelentsd ki, hogy a teljes személyzet rosszul végzi a munkáját.
Szintén nem fogadhatunk el általános összefoglalót: ha többször voltál egy adott helyen, akkor az utolsót értékeld, és ne vond össze a múltbeli benyomásokat, még akkor se, ha mindig nagyjából hasonlóak voltak.

Ne értékeld egymás után többször ugyanazt a helyet!
Mindenkinek van kedvenc helye, ahova akár hetente is visszajár, és természetesen ezt azért teszi, mert neki bevállt az a fajta vendéglátás, és minden alkalommal jól érzi ott magát. Ugyanakkor azt nem fogadhatjuk el, hogy az illető minden egyes látogatás után értékelje a helyet, hiszen az jelentősen torzítaná az átlagpontszámot - a célunk pedig ennek pontosan az ellenkezője: hogy az érdeklődők minél több különböző vendég véleménye alapján kapjanak egy átfogó képet.
Egy éves perióduson belül csak egyszer engedélyezzük ugyanazon hely értékelését; így a túl elfogult törzsvendégek sem tudnak fölöslegesen dicsérni, és az esetleges rosszakarók sem tudnak ártani azzal, hogy ismételten lepontoznak.

Próbálj közvetlenül az élmény után értékelni!
Látogatás után mielőbb értékelj, amikor még frissek az emlékek, és minden percet fel tudsz idézni, hiszen több hónapos távlatból egy csomó apróság feledésbe merülhet.
A legrégibb értékelés, amit el tudunk fogadni, az egy éves - ennél régebbi dátumot ezért nem is tudsz kiválasztani, amikor értékeléskor megadod látogatásod időpontját. Ennek az az oka, hogy a több éves vélemények már nem relevánsak, azóta már a hely teljesen megváltozhatott (felújították a bútorzatot, lecserélték a személyzetet, eladta a tulajdonos, stb.), és se pozitív se negatív változás esetén nem lenne tisztességes a jövendőbeli vendégeket régi információkkal félrevezetni.

Próbálj minél több egyedi részletet felsorolni!
Minél jobban figyelsz, és minél több apróságot veszel észre, és használsz fel szempontként értékelésedben, annál tisztább lesz a kép, amit kapsz, és amit véleményeddel továbbadsz. Ugyan nem hatalmas dolgok, és valószínűleg egy vacsorát vagy egy szállodai tartózkodást nem befolyásolnak túlságosan, de összképhez az is hozzátartozik, ha foltos volt az abrosz vagy porcicát találtál az ágy alatt, és az is, ha ajándék pirítóst kaptál előételnek, vagy meglepetés minicsoki várt a párnádon - érdemes megemlíteni.

Próbálj mindig nagyon korrekt maradni!
Ne hagyd, hogy egy jelentéktelen vagy az élményhez nem feltétlenül kapcsolódó esemény rányomja bélyegét a teljes értékelésre: attól, hogy kedves és udvarias a pincér, tény marad, hogy három fogásból kettő ízetlen, és azért, mert a dugó miatt későn és idegesen jelentkezel be a szállodába, még nem számít megbocsáthatatlan bűnnek, ha fél óráig nem működik a lift. Mindenkinek lehet rossz napja, de ha egy-két személyes apróságtól elvonatkoztat az ember, akkor biztos, hogy az összkép (és az értékelés) sokkal objektívebb lesz. Az a tisztességes, ha megemlíted az apró kellemességeket vagy kellemetlenségeket, de véleményezéskor a teljes képre koncentrálsz, így értékelésed akkor is a valóságot tükrözi majd, ha épp fejfájással küszködve ettél egy étteremben, vagy egy stresszes munkahelyi hét közben töltöttél pár napot egy szállodában.

Kerüld a szélsőséges pontozást!
Nem mindegy, hogy valami borzalmas és elviselhetetlen, vagy neked nem tetszett, de másnak még bejöhet; ha szörnyű a kávé, de a sütemények közepesek, akkor árnyaltabb a kép, és nem indokolt a legalacsonyabb pontszám, még akkor sem, ha te elsősorban kávézni ültél be a cukrászdába. És a maximális pontszámot is tényleg csak akkor válaszd, ha el sem tudod képzelni, hogy az adott szolgáltatás kapcsán bármi is fejleszthető lenne.

Figyelj, hogy a tartalom ne mondjon ellent a pontozásnak!
Ha csupa ötöst adsz, de megemlíted, hogy a felszolgálás lassú és goromba volt, akkor az egész értékelésed hitelességét veszíti, hiszen egyértelmű, hogy a kettő egyszerre nem lehet igaz. Javasoljuk, hogy előbb írd meg a szöveges véleményezést - ha ezáltal percről percre visszaidézed a történéseket, könnyebb lesz „jegyet” adni rájuk.

Írj részletes szöveges értékelést!
A pontozás egyrészt csak gyors képet ad, másrészt belekerül egy átlagba, ahol az egyéni benyomások elvesznek. Ha igazán közölni akarod véleményedet, akkor a pontok mellett minél részletesebben el kell mesélned, hogy konkrétan mi, és főleg miért, tetszett vagy nem tetszett.

Ne használd az értékeléseket reklámhelyként!
Ha tulajdonos vagy üzemeltető vagy, alkalmad van ingyenesen regisztrálni a rendszerbe, és feltölteni/kibővíteni/frissíteni az általad képviselt hely/szolgáltatás adatait; ott részletes leírással és fotókkal hirdetni tudod magad, de az értékelések részen nem jeleníthetsz meg semmit - az a vendégeid dolga. Ha lelkes vendég vagy, akkor ne reklámszögekkel vagy szlogenekkel, hanem egy részletes értékeléssel csábítsd az olvasókat a szolgáltatás kipróbálására.
A kereskedelmi tartalmak azonnal törlésre kerülnek.

Ne módosítsd az oldal kinézetét!
Az oldal formátuma már ki van találva, minden fontos információ szerepel rajta - ha úgy gondolod, hogy valami hiányzik, e-mail-ben felveheted a kapcsolatot velünk, szívesen fogadjuk az ötleteket. Kiemelés érdekében ne használj HTML tageket, URL linkeket, ikonokat, csupa nagybetűs szavakat vagy túlzott szmálji-mennyiséget.
Ha ezt a szabályt nem tartod be, értékelésed azonnal törlésre kerül, attól függetlenül, hogy tartalmaz-e hasznos részeket is.

Értékelj kulturáltan és ne sérts személyiségi jogokat!
Tartsd be az etikára és közízlésre vonatkozó alapvető szabályokat, kerüld a sértő nyelvezetet és tartalmat, valamint a politikai, etnikai, vallási és szexuális vonatkozású megjegyzéseket. Ne személyeskedj, ne írj le neveket, ne használj bántó vagy trágár kifejezéseket - ha negatív véleményt írsz le, akkor is olyan stílusban fogalmazz, amilyent te magad is elvárnál, ha rólad beszélnének.
Ha ezt a szabályt nem tartod be, értékelésed azonnal törlésre kerül, attól függetlenül, hogy tartalmaz-e hasznos részeket is.