Mint a mesében...

Czakó Kert BudapestCzakó Kert Budapest a térképen

Kiváló 2016. augusztusban, egyedül járt ittÉrtékelt: 2017. április 6.
Teljesen véletlenül vetődtem erre, a Citadellán tett kirándulás után ereszkedtem le a hegyről. Ilyet elképzelni sem lehet. A magas fehérre meszelt téglafal mögött egy régi parasztház udvarára csöppenünk (Buda, 1. kerület, 2017-et írunk!). A kertben dúsan zöldellnek a gyümölcsfák és a szőlőlugasok. Mint megtudtam, ez a Tabán egyik legrégebbi megmarat háza, amelyet nagyon szépen, a rusztikus elemeket megőrizve újítottak fel. A falat belül terméskőből rakták. Leülhetünk itt is az asztaloknál, de még érdemesebb átmenni a cukrászdán és a másik oldali teraszra kiülni, ahonnan kinézhetünk a budai házakra.
A cukrászda kínálata pazar. Felső kategóriás, kiváló sütemények, tortaszeletek, stílusában a franciás vonal. Árban 490-900 Ft között szóródik. A hely tulajdonosok tekintetében a Gerlóczy Kávéházhoz köthető, így nem meglepő, hogy specialitásuk, a Gerlóczy szelet itt is feltűnik. Én egy mogyorós kockát ettem, mit ne mondjak, kitűnő volt minden szempontból! A fagyit sem lehetett kihagyni, ami szintén 5 csillagos volt: feketeribizlit és citromot választottam, de legközelebb a mangót és a pisztáciát is sorra kerítem (kaptam kóstolót belőlük, így tudom, mire számíthatok).
A Czakó Kert az egyik nagy felfedezés volt számomra a tavalyi évben.
Szombatonként piacot is szoktak tartani a kertben.
Czakó Kert Budapest - Külső képCzakó Kert Budapest - Külső képCzakó Kert Budapest - Külső képCzakó Kert Budapest - Külső képCzakó Kert Budapest - Külső képCzakó Kert Budapest - Étel/italCzakó Kert Budapest - Étel/italCzakó Kert Budapest - Étel/italCzakó Kert Budapest - Étel/italCzakó Kert Budapest - Étel/italCzakó Kert Budapest - Étel/italCzakó Kert Budapest - Étel/italCzakó Kert Budapest - Külső képCzakó Kert Budapest - MosdóCzakó Kert Budapest - Külső képCzakó Kert Budapest - Külső képCzakó Kert Budapest - Külső kép

Czakó Kert további értékelései

2022.08.05barátokkal
Ismerős hely, gyakran járunk oda a szombat-vasárnapi piacra és már többször reggeliztünk, ebédeltünk ott. Most reggelizni voltunk, több volt a külföldi vendég, mint a hazai, de ez érthető is, mert 3000 alatt nem nagyon lehet tartani, ha kávét, teát, vagy egy szuper friss limonádét szeretne inni...
2022.06.28barátokkal
Sok mindent tud ez a hely egyszerre. Például szombaton és vasárnap délelőtt termelői piac (is). Pékség. Remek reggelizőhely. Saját cukrászatuk van. Nyáron fagyizhatsz. Ebédhez vagy vacsorához (vagy csak úgy) válogathatsz az itallapról a borok, sörök, limonádék közül. Ó, és ez még nem minden, a...
2019.11.01barátokkal
A Czakó kert a maga nemében egyedülálló multifunkcionális egység, egy helyen minőségi pékség, fagyizó, önkiszolgáló kert-bisztró, kiemelkedő desszertszalon, reggeliző, piac és hagyományos étterem. Mint a honlapról megtudhatjuk, ez a Tabán legöregebb fennmaradt épülete, a Naphegy egykori...