Őrszem Sümeg felett

Sümegi vár SümegSümegi vár Sümeg a térképen

Kihagyhatatlan 2023. májusban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2023. május 22.
Egy vasárnap délelőtt látogattuk meg a várat. A felnőtt belépő elég barátságos, 2000 Ft/ fő. A várkapun belépve rögtön egy korhűen berendezett kiállítótér, a darabontok szobája fogad. Kissé csalódottan rögtön megjegyeztük magunkban, hogy a Szigligeti Várhoz képest elég szegényes a kiállítás (legutóbb ott jártunk). Na de.. csak tovább kellett mennünk kicsit és máris leesett az állunk. :) A nemrég átadott, új interaktív kiállítótér hatalmas (egészen konkrétan emeletes), számos helyiségben, korszakonként mutatják be a vár történelmét, megismerkedhetünk a felújítás történetével, a régészeti munkákkal a vár területén, a középkori élettel, kisfilmet nézhetünk, stb. Rengeteg érdekes információval és interaktív elemekkel várják a látogatókat. Ezen kívül a várban van lehetőség gyermekeknek "mini lovaglásra", íjászatra, több középkori játék is található az udvaron, egy vendéglátóhely is akad benne, valamint még kürtőskalácsot is árulnak, de természetesen az ajándékbolt választéka is hatalmas. Bár mi nem vettük igénybe a szolgáltatást, de akár vezetéssel is van lehetőség felfedezni a várat, ezt rögtön a pénztárnál ajánlották. Nagyon jól éreztük magunkat, szerintem mindenképpen érdemes megnézni a várat, ha a környéken jársz, egy fél napos izgalmas programot simán kitesz. :)
Sümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - EgyébSümegi vár Sümeg - Egyéb

Sümegi vár további értékelései

2023.10.03gyerekekkel
Kihagyhatatlan
A várban először jártam családommal. Közel a lenti csárdához parkoltunk és kellemes panorámás sétával jutottunk fel a kasszákhoz a főkapu után. Értékelem, hogy nem csak készpénzel lehetett fizetni, bankkártya terminál is volt mindkét nyitott kasszában. A legújabb interaktív keleti szárnyban...
2023.09.22a párjával
Ezt a várat érdemes évente akár többször is felkeresnünk! Én régebben voltam már itt, így most úgy gondoltuk a párommal, hogy nem hagyjuk ki ezt a csodáálatos építményt- amit az elmult évszázadok igencsak megtépáztak! A Várba vezető út nem kicsit meredek, de érdemes megmászni- márcsak a csoálatos...
2023.06.09a párjával
Kihagyhatatlan
Azt gondoltuk a párommal, hogy a többi várhoz hasonlóan max. egy óra alatt bejárjuk az egészet. Hát ebből több, mint kettő lett, és nem is voltunk nagyon alaposak. :) A feljutás a vártnál jóval könnyebb és kényelmesebb volt, mert inkább tűnt messzebbnek, mint ami valójában volt. :) Szóval a...