Libagége, köldöködig ér a vége

Pásztor Csárda SzombathelyPásztor Csárda Szombathely a térképen

2015. novemberben, egyedül járt ittÉrtékelt: 2015. november 11.
"Aki Márton napján libát nem eszik..." jegyében látogattam el a Pásztor Csárdába.
Sajnos a kerthelyiség tele volt, pedig ezen a gyönyörű, meleg késő őszi napon szívesen sütkéreztem volna, mint gyík a kövön. Bent volt hely bőven, a míves cserépkályha mellett foglaltam helyet, amelynek működésére nem volt szükség. Korábban - emlékeim szerint - kétszer már jártam itt, egyszer volt alkalmam működés közben is megcsodálni a kályhát. Odabent egységes étkezőhelyek-, illetve ahogy DEndre sokszoros gasztrokirály fogalmaz a paraszti-polgári átmenetű berendezés fogadják a látogatót. Egyszerűen egyedi hangulata van. Fa asztalok és székek, faragott lábakkal, tiszta, fehér terítővel. Sajnos az asztali futó valamilyen papírszerű anyagból nem látszott frissnek, de rózsás mintázata illett a helyhez. A hajópadlóra illik a patinás kifejezés, itt nem mesterségesen koptatták, mint az egyik bpi vendéglátóhelyen.
A Rendezettséghez tartozik a tisztaság is, ahogy említettem a terítő tiszta volt, csak amikor a pincér elvette a terítéket, akkor vettem észre, hogy a tányér alatt morzsás volt. Pedig első látásra a helynek legszívesebben kiválót adtam volna.
A pincér egy idősebb, ránézésre 60-on felüli férfi volt. Némi kedvesség szorult belé, de állandóan rohant. Borzasztó volt látni, elborzadtam, hogy én is így vagyok a saját munkahelyemen. Ruhája tiszta, de kopott és feslett volt. Valószínűleg a munkába álláskor kapta, nem tegnap. A maga stílusában megkérdezte, mit akarok. Mondtam, hogy libarizottós menüt ennék és valami rostos üdítőt innék. Tojáslevest jósolt, helyette az interneten olvasottaknak megfelelően egy igen kellemes ízvilágú nokedlis burgonyalevest kapott a "zemberfia", egy kis helyes bográcsban, amiből saját maga merhetett. (Fábrys kitérő: osztrák vendégek tojásos nokedlit "nudeln mit eier" kértek, amit fanyelű serpenyőben szolgáltak fel.) És 3 dl sárgabaracklevet, a sijós fajtából - a pincér saját elhatározásából. Némi időben mérhető várakozás után kaptam a pincér által darásnak mondott rizottót. Közben a szomszéd hatszemélyes asztalhoz érkezett egy társaság, akik közül egy ember jó viszonyt ápolt a némileg ápolatlan felszolgálóval, így megtudtam, hogy csontos a "daráshús", mert nyakból készült. A rizottó tetején reszelt sajttal vala felszolgálva. Nagyon finomra sikeredett, az adag is megfelelő volt, mindössze két csigolyát találtam benne. Kár lett volna kihagyni ezt az ebédet.

Pásztor Csárda további értékelései

2023.02.25a párjával
Elég sok helyen jártunk, es ettünk már országszerte, de az egyik legjobb csárda ahol ettünk, jó ételek, hatalmas mennyiség. Nyugodt szívvel menjen a csárdába mindenki.
2020.06.20a párjával
Volt egy szabad óránk délidőben, beugrottunk egy menüt elfogyasztani. Kaptunk asztalt a teraszon és a sok vendég -táborozó gyerekcsapatok - ellenére gyors és kedves kiszolgálásban volt részünk.A két adag húsleves egy jó kis bográcsban került elénk, talán háromszor is merítettünk a finom...
2019.01.15családjával
A Pásztor csárdában tett bő fél évtizeddel ezelőtti látogatás az egyik legjobb csárdaélményemként maradt meg. A nemrégiben ismét ott jártam, sajnos a hely már messze nem volt annyira meggyőző, mint első alkalommal. Nehezen jutottunk oda, hogy a rendelést feladjuk, ha nem hívunk kifejezetten...