Élmények első kézbőlOlvass, írj véleményeket éttermekről, szállásokról programokról!

Értékelési útmutató

Oldalunkkal két célt szeretnénk elérni:

Egyrészt, biztosítani szeretnénk egy olyan fórumot, ahol az utazni szeretők, vendéglátóhelyeket kipróbálók, és különböző turisztikai célpontokat meglátogatók megoszthatják a világgal a tapasztalataikat, pontozhatják az igénybevett szolgáltatásokat és elmesélhetik az élményeiket.

Másrészt, segíteni szeretnénk azoknak, akik ezekre a kalandokra csak most készülnek - akár abban, hogy a nálunk szereplő értékelések és élménybeszámolók alapján kiválaszthassák a számukra is megfelelőnek tűnő szabadidős tevékenységeket, akár abban, hogy a már eltervezett programjuk kapcsán elolvashassák mások benyomásait. Ezekben segítenek a blogcikkek is, amik szálláshelyekről, turistalátványosságokról, vendéglátóhelyekről, programokról szólnak, további inspirációt adva.

Az útmutató elolvasásával megtudhatod, hogy pontosan mennyire is lehet szubjektív egy értékelés, és mi az, amit mindenkinek be kell tartani ahhoz, hogy megjelenhessen a véleménye.

Kérjük, olvasd el az alábbi szabálygyűjteményt, hogy pontosan megértsd, mik az elvárásaink.

Felhívjuk szíves figyelmedet, hogy ha értékelésed ezeknek nem felel meg (vagy az oldal Felhasználási Szabályzatába ütközik), fenntartjuk a jogot az indoklás nélküli azonnali törlésére. Ha úgy érzed, hogy más értékelése ütközik a szabályzatba, arra kérünk, jelezd nekünk, és amennyiben bejelentésed jogos, intézkedni fogunk.


Értékelj kulturáltan és ne sérts meg másokat!
Tartsd be az etikára és közízlésre vonatkozó alapvető szabályokat. Kerüld a sértő nyelvezetet és tartalmat, valamint a politikai, etnikai, vallási és szexuális vonatkozású megjegyzéseket. Ne személyeskedj, ne írj le neveket, ne használj bántó vagy trágár kifejezéseket - ha negatív véleményt írsz le, akkor is olyan kulturált stílusban fogalmazz, amilyet te magad is elvárnál, ha rólad beszélnének.

Mindig a saját élményeidről számolj be!
Bármilyen részletességgel mesélte el egy jó ismerősöd az üzleti vagy családi ebédjét, vagy hogy milyen volt a szállodai tartózkodása, és bármennyire is megbízol őszinteségében, az ő tapasztalatairól neki kell írnia, másodkézből nem fogadhatunk el beszámolókat.

Ne befolyásolja az értékelésedet a személyes kapcsolatod!

Amikor olyan helyet értékelsz, ahol pl. jó barátod a tulajdonos, vagy ismerősöd/rokonod a személyzet valamelyik tagja, maradj objektív, és a személyes kötődésedet félretéve, elfogultság nélkül mondd el a véleményedet.

Kizárólag eredeti tartalmat tölts fel!
Az értékelések között nem tudunk duplikált vagy másolt tartalmat szerepeltetni: ha az élménybeszámoló szövege ugyanebben a formában megjelent már máshol (saját blogodon, fogyasztóvédelmi weboldalon, fórumon stb.), nem tudjuk elfogadni, még akkor sem, ha egyébként valóban te írtad.
A szöveges értékeléseid mindig arról a helyről szóljanak, amihez írod őket. Az adott szállodát értékeld például, és ne a közeli panziót, még akkor sem, ha azonos a tulajdonosi kör, vagy mindkettőben laktál.
Ami fotókat illeti, csak saját készítésű képeket tölts fel. Olyanokat semmiképpen se, amiket valahonnan letöltöttél, vagy amiket az üzemeltető vagy másik értékelő már szerepeltetett. A feltöltött képeken az adott helyzet tartozó szolgáltatások szerepeljenek, ne a településen rendezett zenei fesztivál, vagy a szomszéd szobában lakó vendégek kiskutyája.

Többször is értékelhetsz egy helyet, de a legfrissebb számít
Mindenkinek van kedvenc helye, ahova rendszeresen, akár hetente is visszajár, és természetesen ezt azért teszi, mert minden alkalommal jól érzi ott magát. Nem tiltjuk meg, hogy minden egyes látogatás után értékeld a kedvenc helyedet, viszont tartsd szem előtt, hogy ilyen esetben mindig a legfrissebb értékelésed számít csak bele az adott hely pontszámába.
Ha minden egyes látogatás után tett értékelés beleszámítana, az torzítaná az átlagpontszámot és a hitelességet, a mi célunk pedig ennek pontosan az ellenkezője: az, hogy az érdeklődők minél több különböző vendég véleménye alapján kapjanak egy átfogó képet. Így a túl elfogult törzsvendégek sem tudnak túldicsérni.

Próbálj közvetlenül az élmény után értékelni!
Látogatás után mielőbb értékelj, amikor még frissek az emlékek, és minden percet fel tudsz idézni, hiszen több hónapos távlatból egy csomó apróság feledésbe merülhet.
A legrégibb értékelés, amit el tudunk fogadni, az 1 éves - ennél régebbi dátumot ezért nem is tudsz kiválasztani, amikor értékeléskor megadod látogatásod időpontját. Ennek az az oka, hogy a több éves vélemények már nem relevánsak, azóta már a hely teljesen megváltozhatott (felújították a bútorzatot, lecserélték a személyzetet, eladta a tulajdonos stb.), és se pozitív se negatív változás esetén nem lenne tisztességes a jövendőbeli vendégeket régi információkkal félrevezetni.


Próbálj minél több egyedi részletet felsorolni!
Minél jobban figyelsz, és minél több apróságot veszel észre, és használsz fel szempontként értékelésedben, annál tisztább lesz a kép, amit kapsz, és amit véleményeddel továbbadsz. Ugyan nem hatalmas dolgok, és valószínűleg egy vacsorát vagy egy szállodai tartózkodást nem befolyásolnak túlságosan, de összképhez az is hozzátartozik, ha foltos volt az abrosz vagy porcicát találtál az ágy alatt, és az is, ha ajándék pirítóst kaptál előételnek, vagy meglepetés minicsoki várt a párnádon - érdemes megemlíteni.

Próbálj mindig nagyon korrekt maradni!
Ne hagyd, hogy egy jelentéktelen, vagy az élményhez nem feltétlenül kapcsolódó esemény rányomja bélyegét a teljes értékelésre: attól, hogy kedves és udvarias a pincér, tény marad, hogy három fogásból kettő ízetlen volt, és azért, mert a dugó miatt későn és idegesen jelentkezel be a szállodába, még nem számít megbocsáthatatlan bűnnek, ha fél óráig nem működik a lift. Mindenkinek lehet rossz napja, de ha egy-két személyes apróságtól elvonatkoztat az ember, akkor biztos, hogy az összkép (és az értékelés) sokkal objektívebb lesz. Az a tisztességes, ha megemlíted az apró kellemességeket vagy kellemetlenségeket, de véleményezéskor a teljes képre koncentrálsz, így értékelésed akkor is a valóságot tükrözi majd, ha épp fejfájással küszködve ettél egy étteremben, vagy egy stresszes munkahelyi hét közben töltöttél pár napot egy szállodában.

Kerüld a szélsőséges pontozást!
Nem mindegy, hogy valami borzalmas és elviselhetetlen, vagy neked nem tetszett, de másnak még bejöhet. Például, ha a kiszolgálás udvariatlan volt, de az ételek finomak, akkor árnyaltabb a kép, és nem indokolt a legalacsonyabb pontszám. Maximális pontszámot is tényleg csak akkor válaszd, ha el sem tudod képzelni, hogy az adott szolgáltatás kapcsán bármi is fejleszthető lenne.

Figyelj, hogy a tartalom ne mondjon ellent a pontozásnak!
Ha csupa ötöst adsz, de megemlíted, hogy a felszolgálás lassú és goromba volt, akkor az egész értékelésed hitelességét veszíti, hiszen egyértelmű, hogy a kettő egyszerre nem lehet igaz. Javasoljuk, hogy először pontozz, és után írd meg a szöveges véleményezést.

Írj részletes szöveges értékelést!
A pontozás egyrészt csak gyors képet ad, másrészt belekerül egy átlagba, ahol az egyéni benyomások elvesznek. Ha igazán közölni akarod véleményedet, akkor a pontok mellett minél részletesebben el kell mesélned, hogy konkrétan mi, és főleg miért tetszett vagy nem tetszett.

Ne használd az értékeléseket reklámhelyként!
Ha tulajdonos vagy üzemeltető vagy, alkalmad van ingyenesen regisztrálni a rendszerbe, és feltölteni/kibővíteni/frissíteni az általad képviselt hely/szolgáltatás adatait; ott részletes leírással és fotókkal hirdetni tudod magad, de az értékelések részen nem jeleníthetsz meg semmit - az a vendégeid dolga. Ha lelkes vendég vagy, akkor ne reklámszögekkel vagy szlogenekkel, hanem egy részletes értékeléssel csábítsd az olvasókat a szolgáltatás kipróbálására.
A kereskedelmi tartalmak azonnal törlésre kerülnek.

Ne használj formázásokat!
Az oldal formátuma már ki van találva, minden fontos információ szerepel rajta - ha úgy gondolod, hogy valami hiányzik, e-mail-ben felveheted a kapcsolatot velünk, szívesen fogadjuk az ötleteket. Kiemelés érdekében ne használj HTML tageket, URL linkeket, ikonokat, csupa nagybetűs szavakat vagy túlzott emoji-mennyiséget.
Ha ezt a szabályt nem tartod be, értékelésed azonnal törlésre kerül, attól függetlenül, hogy tartalmaz-e hasznos részeket is.