Mértékadó Hortobágyi, mértéket meghaladó számlázás.

Szantofer Vendéglő EgerSzantofer Vendéglő Eger a térképen

Átlagos 2015. augusztusban, gyerekekkel járt ittÉrtékelt: 2015. augusztus 30.
A hely a klasszikus magyar éttermek hangulatát idézi, az étlapon is alapvetően magyar ízek szerepelnek. Az ételek minőségében nagy szórás mutatkozik. Az erőleves pl. gyakorlatilag vegetás víz volt, amelybe néhány ehetetlenül nyers karfioldarabot és répavagdalékot dobáltak; cérnametélt és egyéb "extrák" sajnos nem szerepeltek az uszadékok között.

A marhahúsleves már fogyaszthatóbb volt, bár a kockára vágott húsdarabok közül nem mindegyiket sikerült a szakácsnak ehető állapotba hozni. A gyümölcsleves ellenben jól sikerült. A hortobágyi palacsinta pedig kifogástalan volt; darált hús, tökéletes állagú palacsintába göngyölve, gazdagon leöntve ízletes szósszal, tejfölös feltéttel. Aki Egerben járva tökéletes hortobágyit akar enni, annak ide kell jönnie.

A "Góré kedvencéről" (töltött csirekemell gombás krémmel, lecsós krumplival) már nem tudok ilyen szépeket írni. A krumpli rendben volt, azonban a csirkemell kicsit szárazra sikerült, a prézlis bunda pedig konkrétan kemény volt, mintha a már megszikkadt tekercseket utólag mikróban melegítették volna fel. A "tejszínes sonkás-gombás pulykamell" elnevezésű tételben is meglehetősen száraz volt a hús, úgyhogy ez itt valami permanens konyhatechnikai probléma lehet.

A desszert vegyes képet mutatott; a somlói finom volt, a túrós-barackos palacsinta viszont picit ízetlenre sikerült.

Ami a tálalást illeti, a kihozott tányérokon jól látszik, hogy a konyha külön gondot fordít a tálalás esztétikai részére, a tányérok felrakása és a díszítések kialakítása néhol magasabb árfekvésű éttermek világát idézte. Mindenképpen dicsérendő ez a törekvés, kár hogy az ételek minősége nem mindig van összhangban a tálalás vizuális hatásával.

A felszolgálásra semmi panasz nem lehet, a pincérek gyorsak és szolgálatkészek, az egyes fogások közötti várakozási idő is jóval a tűréshatáron belül volt. A hely tiszta, az étkészlet rendben van, és hőség esetében is kellemes a benntartózkodás, mivel a belső tér klimatizált.

Ami viszont a számlázást illeti.. első alkalommal kézzel írt pincérblokkot kaptunk, egyetlen tétel sem volt nevesítve, csak számok sorakoztak a papírcetlin egymás alatt. Több olyan tétel is állt a papíron, amelyet később sem sikerült beazonosítanom, talán azért nem, mert a cetlin jóval több tétel szerepelt, mint amennyit egyáltalán rendeltünk. Második látogatásunk alkalmával már pénztárblokkot kaptunk, de a tételek ezen sem voltak nevesítve, és szintén akadtak ismeretlen tételek - a végösszeg ekkor is gyanúsan magasabb lett a vártnál. Nem szokványos, hogy a felszolgálási díjat külön számolják, de mivel az étlap nem nevesíti ezt az összeget, innentől kezdve a számla végösszege gyakorlatilag megjósolhatatlan; egy szó mint száz, a borravalón nem kell töprengeni, ezt a problémát a pincérek "megoldják" helyettünk.
Mindent összevetve, érdemes betérni ide, de a számlázásra nagyon oda kell figyelni.

Szantofer Vendéglő további értékelései

2017.02.19a párjával
Annyira friss az "élményünk", hogy muszáj megosztanunk. Utalványt kaptunk a szálláshelyünkről, hogy itt fogyasszuk el a hétvégén két este a vacsoránkat. Az első nap rossz tapasztalata után második vacsoránknál kifejezett kérésünk ellenére (itallapot is külön kérnünk kellett, kettőnknek egyet...
2017.02.01a párjával
A szálláshelyről ide szólt az utalványunk, így volt szerencsénk háromszor itt étkezni. A hely tiszta, kellemes hangulatú - kiváltképp a belső terem, ami tetőablakon keresztül is kapja a napfényt. Az ételek nagyon finomak. Első nap az Egri borzaskát választottam, és olyan jó volt, hogy mindvégig...
2016.08.12a párjával
A weboldalon talált vélemények miatt kerestük meg nyaraláson ezt a vendéglőt! Hát nem csalódtunk!Nagyon de nagyon jókat ettünk! A Szantofer tál és a Góré kedvence volt az én nagy kedvencem. 4 alkalommal is ide mentünk vissza enni a többi nap mást próbáltunk ki amit sajnálok mert sehol nem ettünk...