Véletlen találkozás a Borbarátokkal

Borbarátok Vendéglő BadacsonytomajBorbarátok Vendéglő Badacsonytomaj a térképen

Kiváló 2017. októberben, a párjával járt ittÉrtékelt: 2017. október 15.
Ránk esteledett és egy egész napos bakonyi túra után már nagyon szorongatott helyzetben voltunk, mert közeledett a nap vége, amikor zárnak az éttermek.. ráadásul szezonon kívül októberben van egy olyan rossz gondolat bennem, hogy nem -e a "nyári maradékot" akarják-e rád sózni.. ;)
Az éppen záró, duplatornyú templom mellett lévő étteremben kaptuk a tippet..amit ezúton is nagyon köszönünk.. :)
Tehát: Borbarátok: Egyik ámulatból a másikba estünk...itt aztán nem spóroltak a dizájnon..minden összhangban volt egymással, a bolthajtásos belső tér, az egyik falon lévő megvilágított borospalackok sora..az asztalon lévő alátét- ízléses módon adott pirinyó betekintést a környék pár kulturális értékéről, köztük említve természetesen a Helyet ahol épp ültünk..Összhangban volt a hellyel a kitűnően megálmodott étlap külcsínje is és belül a családtörténettel..megható volt.. szóval a körítés rögtön azzal győzte meg az ember fiát, hogy nem akárhol jár, eszik.. A szép környezet csak éppen azért volt cseppet nyomasztó, mert egy ilyen helyre az ember nem túra után ugrik be, túrás szerelésben hanem az öltözékével is kifejezi azt hogy most "étkezés fogja magát történni" a legszebb módon.. ez most nálunk ugye, elmaradt..
Innentől kezdve csak szuperlatívuszokban beszélhetek a helyről.. tényleg minden rendben volt..a borkínálat csodás..én a Szegedy Róza féle Ürmösnek örülhettem, -párom sajnos vezetett, így ő most lemaradt.. az ételadagok nem voltak nyomasztóan nagyok, szóval elkerülték az "aki magyar addig eszik míg a koporsóba teszik" -bugrisságát- jó érzékkel egyensúlyozottak voltak, de nem mentek a fine dining szerű mini adagokig.
Aminek ropognia illett, ropogott, aminek omlania kellett, az pedig elomlott a szájban.
Külön kiemelem, hogy ezeket az ételeket milyen gyorsan készítették el, pedig el voltam készülve hosszasabb várakozásra...
Az egyik amit hátrányként említhetek, hogy a felszolgáló hölgy nem kérdezte meg hogy ajánlhat-e bort, az ételekhez..remélem ez nem a ruházatunknak szólt.. :) noha egy ilyen helyen ezt valahogyan vártam volna..hiszen egy ilyen étterem tengelye a bor maga.
A másik ami kicsit zavaró volt az a rengeteg muslinca.. de ez lévén egy boros hely, inkább olybá tűnt, hogy a hely szelleme vonzza az igényes állatkákat :D Az ürmösömért konkrétan megbolondultak :D :D
Szóval: minden teljesen rendben volt, vissza AKAROK jönni ide szép ruhában.
És egy utolsó szép gesztus a kint, a kerthelyiségben a nap végén csendben beszélgető,lazító pincérektől: amikor kijöttünk mindnyájan Jó éjszakát kívántak előre, szóval észrevették, hogy távozunk .. figyelmes volt, jól esett...
Gratulálok, Borbarátok, csak így tovább!!

Borbarátok Vendéglő további értékelései

2023.01.27egyedül
Két év után visszatértem tavaly nyáron a Borbarátok vendéglőbe, azzal együtt, hogy vegyes élményeim voltak korábban, gondoltam, adok még egy esélyt a helynek. Jól tettem. A kiszolgálás udvarias, szívélyes, az árak magasak, de az általános áremelkedés miatt már nem kirívóan azok. Ettem egy...
2021.07.20családjával
Többször jártunk már itt, és az idő előrehaladtával egyre kevésbé kedvező a kép. Az ételek túlárazottak, sokszor már maga az étlap is "gyenge", nem könnyű olyan ételt találni, ami igazán kedvünkre való. A kiszolgálás minden esetben kifogástalan. Amint fentebb írtam, a kedvezőtlen változás már...
2020.08.09a párjával
Évekkel ezelőtt már jártunk itt kétszer és mindkét esetben kiemelkedő élményben volt részünk. Ezért kerestük fel ismét a Borbarátokat. Sajnos csalódás keltő volt, az egész hely iparosított benyomást keltett. A kellemes hangulatú terasz mára divatos, ám komor sötétszürke tetőt kapott. Talán egy...