Moslékgyár a város közepén.

Halcentrum Vendéglő BékéscsabaHalcentrum Vendéglő Békéscsaba a térképen

Szörnyű 2016. augusztusban, gyerekekkel járt ittÉrtékelt: 2016. augusztus 20.
Sajnos elkövettük azt a hibát, hogy a városban járva beültünk ebbe a vendéglőbe, bár már a legelején intő jel volt, hogy a bejáratnál lévő üvegablak mögé helyezett étlap csak úgy tessék-lássék módon volt begyömöszölve, de ekkor még nem gondoltam, hogy ez a kis igénytelenül begyűrt papírdarab valójában az egész hely minőségét szimbolizálja.

Első fogásnak gombalavest rendeltünk. A lé meglehetősen középszerű volt, a gombák teljesen véletlenszerű méretben és szeletelésben kerültek a levesbe, a galuskák közül pedig nagyjából a fele volt csak ehető, a másik fele nyers és kemény maradt. Olyannal már találkoztam, hogy húst vagy csontot kellett kiszedni a levesből, de ez volt az első eset, hogy ehetetlen galuska darabokat kellett felsorakoztatni a tányér mellett. Megjegyzendő, nagyjából háromnegyed órát kellett várni e fogásra, úgyhogy miközben mi a levest vártuk, vendégek jöttek és mentek, és egy idő után úgy tűnt, ez a leves soha nem fog elkészülni, így aztán röpke egy órába telt, mire a második fogásig jutottunk, bár ha tudtuk volna, mi következik, nem vártuk volna annyira..

Második fogás Rakott sertésborda csabaiasan volt. A "csabaias" jelző a gyakorlatban azt jelentette, hogy az ehetetlenül száraz, túlsült, ízetlen húsdarabok közé péppé trutymózott, ócska, porcos kolbász-szeleteket dugdostak. Mindezt száraz és néhol megfeketedett sült krumpli darabokkal körítve. Megkíséreltem ugyan néhány szeletet levágni az összesült, felpöndörödött szélű, gusztustalan húskaréjból, de be kellett látnom, hogy ennek a próbálkozásnak egy ilyen szinten ehetetlen hús esetében nincs sok értelme, úgyhogy néhány száradt sült krumpli darab elrágcsálása után végül félretoltam a tálat. Békéscsaba nem lehet túl hálás, hogy e többre hivatott nevet ilyen förmedvénnyel említik egy lapon.

A másik fő fogás Csirkemell egzotikus gyümölcsökkel volt. Láttam már néhány rosszul sikerült ételt, de ilyen undorító moslékot, amit kihoztak a tányéron, még sehol nem volt alkalmam megszemlélni. A csirkemell-darabkák és az "egzotikus gyümölcsök" egy felismerhetetlen összetételű, barnás-sárgás színű sós masszában kerültek elegyítésre, amely massza leginkább egy félig emésztett, majd visszahányt kelkáposzta főzelékre emlékeztetett. A szakács vitathatatlan érdeme, hogy a tartalom és a forma tökéletes egységét sikerült megteremtenie, ugyanis a tányéron szörcsögő moslék nem csak kinézetre de ízre is pontosan hozta a savanyú hányadék jellemzőit. A köretként mellé helyezett száradt rizsdarabok fahéjjal voltak meghintve, garantálva ezzel, hogy ne csak a feltét de a köret se legyen fogyasztható.
A pincér sajnos nem tudta megmondani, milyen gyümölcsök szerepelnek ebben a sűrű váladékban, de nekem az az érzésem, ezt még a szakács sem tudta volna megmondani, feltéve persze, hogy ezeket az ételeket szakács készítette, mert ekkorra már erős kételyek merültek fel erre vonatkozólag is.
Egyedül a legyeken látszott elégedettség, mert igen serényen és nagy számban dongták körül a tányérokat; egy ideig hessegettük őket, aztán - mivel az ételek emberi fogyasztásra teljesen alkalmatlanoknak bizonyultak - végül átengedtük nekik a terepet.

E gasztronómiai sokk sürgős mellékhelyiség után kiáltott, azonban közeledve a gyöngyfüzér-függönnyel elválasztott mosdórész felé gyanússá vált, hogy a függöny elé egy szék van tolva, eltorlaszolva a folyosót. Rákérdezve e furcsa installáció mibenlétére, a pincér közölte, hogy a vécé jelenleg nem használható... Na és akkor most hogy? Erre a kérdésre csak széttárt karokkal válaszolt.. hát igen, erre már tényleg nem lehet mit mondani, ez már a vendéglátás legalja.
Ekkor lett végleg elegünk ebből a halcentrum nevezetű moslékgyárból. Kifizettem az ételnek jóindulattal sem nevezhető, ehetetlen fogásokat és gyorsan távoztunk erről a borzalmas helyről.
Így lett békéscsabai kirándulásunk emblematikus momentuma ez a förtelmes "vendéglő".
Ha jót akarsz magadnak, erre a helyre eszedbe ne jusson beülni.
Hangulat:Szörnyű
Tisztaság:Szörnyű

Halcentrum Vendéglő további értékelései

2020.08.17egyedül
A konyhából kihallatszó üvöltések élvezhetetlenné teszik az ott töltött időt. Akik ott töltik gyakorlati idejüket minősíthetetlen hangnemben beszélnek velük. A tulajdonost nem igazán zavarja, hogy mindenki őt hallgatja. Ez inkább kupleráj mint sem étterem. Nem értem ezt hogy engedheti meg...
2019.12.05egyedül
Rendeltem már többször innen, de valószínűleg ez volt az utolsó. Túl sűrűn nem választom ezt a helyet, de amikor innen rendelek, akkor mindig ugyanazt választom, kivéve most. A mai ebédnek marhapörköltet választottam tarhonyával. Sajnos eléggé mellé nyúltam. Már ránézésre is fura volt, bánom...
2018.03.28gyerekekkel
Elszörnyedve olvastam az eddigi értékeléseket.Évek óta oda járunk a gyerekeimmel.Maximálisan meg vagyunk elégedve az étteremmel.Van kisebb helység is ahol teljesen családias a légkör.Bőséges az adag és van miből választani.Az ebéd mellé /(ingyen) valóban jár a víz illetve szódavíz korlátlanul...
Arcanum Hotel Békéscsaba - Napi árak reggelis ellátással
2024.12.29-ig
Arcanum Hotel Békéscsaba
Hunguest Hotel Gyula - Napi ár fürdőbelépővel
Napi ár fürdőbelépővel
2025.03.01-ig
Hunguest Hotel Gyula
Komló Hotel Gyula - Szállás reggelivel és vacsorával, Várfürdő belépővel
Szállás reggelivel és vacsorával, Várfürdő belépővel