IKEÁS svéd étel

IKEA Budapest Étterem BudapestIKEA Budapest Étterem Budapest a térképen

Kiváló 2016. februárban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2016. május 12.
Amikor meghallom azt a szót, hogy IKEA, rögtön az IKEÁS svéd ételt látom magam előtt. Ami pedig: svéd húsgolyók barnamártással, vörösáfonya-lekvárral és sültkrumplival. Na és persze utána desszertnek a kihagyhatatlan svéd mandulatorta.
Kiskorom óta járunk a családommal Ikeába. Amikor először kóstoltuk, furcsa volt, hogy vörösáfonya-lekvárral kell enni a menüt. Aztán rájöttünk, hogy ez egy csodás ízkombináció. Azóta otthon is lekvárral eszem a húst, épp amilyen lekvár van. Rögtön megszerettük ezt a menüt, ez lett az egyik legkedvencebb ételem, és még az iskolai angol-fogalmazásaimba is ezt az ételt írtam bele kedvenc ételemnek.
Svéd húsgolyóból lehet választani adagméretet: 5 db-os, 10 db-os, 15 db-os vagy családi, azaz 30 db-os. Én a 10 db-os adagot szoktam kérni, azzal jól lehet lakni, és az ára is teljesen korrekt.
A svéd mandulatortának először az eredeti verziója volt. Amikor életemben először megkóstoltam, elámultam, hogy létezik ilyen hihetetlenül finom torta. Kijelentettem, hogy ez a legeslegkedvencebb tortám. Később lett ennek egy újított változata, és mikor ezt is megkóstoltam, csodálkoztam, hogy lehet még fokozni ezt az ízélményt, ami abból állt, hogy az eredeti mandulatortára tettek ropogós karamelldarabkákat csokoládéval borítva,tejszínhabbal megspékelve, szó szerint hab a tortán. Ez lett az én mennyei álomtortám.
Az innivalóknál pedig úgy működik a dolog, hogy fizetek egy fix összeget, utána pedig odamegyek a pohárral/bögrével az italautomatákhoz, ahol széles választék van, és azt iszok amit szeretnék, ráadásul újra is tölthető.
Az étterem önkiszolgáló, és az étkezés végén magunk visszük ki a tálcát a tálcagyűjtőbe, ezért van olyan kedvező, korrekt ára.
Mindig amikor belépek az IKEÁ-ba, s annak éttermébe, mindig körülvesz az a bizonyos megszokott IKEÁS hangulat, illat amit nagyon szeretek.
Nagyon megkedveltük az IKEA éttermét, hogy éveken keresztül rendszeresen járunk oda, nézelődés, vásárlás közben mindig beülünk az éttermebe, ez egy megszokott rutin. Sokszor van, hogy napközben a városban járkálva, programokkal összekötve ide jövünk ebédelni. Sőt, olyan is szokott lenni, hogy otthonról direkt az IKEA éttermébe megyünk csak azért, mert megkívántuk a svéd menüt, és végre ehessünk.
Barátaimat is elhívtam ide, velük is megkóstoltattam, nekik is megtetszett.
Később a párommal is eljöttünk ebédelni, ő is megkedvelte a húsgolyókat, és kijelentette, hogy máskor is, többször is jöjjünk ide.

IKEA Budapest Étterem további értékelései

2021.07.02egyedül
Bevásárlás közben nagyon finom és változatos ételeket fogyaszthatunk ebben a nagy, tágas étteremben. Soha nem lehet csalódni a hagyományos svéd ételekben. Az ital és kávé automatájuk kifogyhatatlan. A személyzet kedves, segítőkész. Sokszor kimondottan csak az étterembe megyünk, ami kissé...
2019.08.03a párjával
Pénteken munka végeztével, egy esős napon, azon agyaltunk hova menjünk enni? Ekkor beugrottak a svéd húsgolyók! Menjünk az Ikeába! Meg is érkeztünk egy kis utazás után, és itt megjegyezném, hogy igazán lehetne a belvárosban is egy Ikea, vagy legalább egy éttermi részleg. Szóval megérkeztünk....
2018.11.19a párjával
Ikea reggeli! Egy ideje hétvégenként elmegyünk reggelizni a feleségemmel az Ikeába. Standard kiszámítható minőség meleg reggeliből. Tojásrántotta, sült bacon, sült kolbász. Ami pedig új, az a pirított zöldség és a tócsni. Imádjuk mindkettőt. a legjobb az egészben, hogy amennyit megkívánsz,...