TÚZOKOSBAN JÁRTUNK

Sterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP DévaványaSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa a térképen

Kihagyhatatlan 2023. májusban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2023. május 17.
Nem először voltunk a Réhelyi Sterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpontban, pár évvel ezelőtt már meglátogattuk: akkor megnéztük a múzeumi épületben lévő kiállítást, körbejártuk a központ épületeinek bemutatóit, és láttuk a jókora bekerített területen, a volierben élő két túzokkakast. Majd a Nemzeti Park egyik szakemberével terepjárós madárnézésre mentünk, és máig emlékezetes, mennyi madarat (több mint 20-at!) sikerült egészen közelről megfigyelnünk.

Így most már nem ismeretlen helyre mentünk nagy lelkesedéssel a 2023. május 6-án megrendezett VI. Túzokfesztiválra. Mivel a szakmai program első pontjaként hajnali túzokles szerepelt, amelyen mindenképpen szerettünk volna részt venni, ott aludtunk a viszonylag egyszerű, de nagyon kulturált és jó kialakítású, kényelmes vendégházban. Ellátás nincs, de remekül felszerelt konyha van, ahol a reggelire vitt ennivalót kényelmesen elfogyaszthattuk, főzhettünk teát, kávét. És mindenben kaptunk segítséget az ott dolgozóktól. Mindezt kettőnknek egy éjszakára kb. 10 ezer forintért.

A hajnali csoportos túzokles sikeres volt: ácsolt magas toronyból jó távcsövekkel és spektívvel láttunk legelésző túzokokat, és más madarakat közelebbről is. Illetve jól megfigyelhettük a bivalyságot is, az itt felnevelt és felnövelt bivalycsordát. Visszaútban most is néhány méterről találkoztunk a nagy területen kerítés mögött élő két túzokkakassal, amelyek éppen megmutatták a túzoknászt jelentő dürgéshez viselt szép tollruhájukat.

A Túzokfesztivál programja igen gazdag volt, és jött is sok vendég. De a berendezett terület elég tágas volt, a programok sokszínűek, így nem lett elviselhetetlen a zsúfoltság, és mindenki kedvére talált érdekességet, elfoglaltságot.

A Látogatóközpont egész évben nyitva tartó részein a kifutókban, udvarokon testközelből ismerhetők meg olyan régi magyar háziállat fajták, mint a magyar szürke marha, a racka és a cigája juh és mások. A tanösvényen haladva kis szerencsével - láthatjuk az ott élő madarakat, de őzeket, vadnyulakat is, illetve a Dévaványai-Ecsegi puszták jellegzetes növényfajait ismerhetjük meg.
Sterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - EgyébSterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP Dévaványa - Egyéb

Sterbetz István Túzokvédelmi Látogatóközpont KMNP további értékelései

2023.07.22a párjával
Érdekes
Na, egyik reggel aztán már nem bírtuk tovább, elindultunk túzokot nézni! Magyarország egyik híres természeti értéke ez a madár, alaposan meg is ritkult egy időben, hát védeni, menteni kell csodabátran... Megérkezvén az aligárnyékos parkolóba, betámadtuk az információs pénztárépületet, ahonnan a...
2018.06.12a párjával
A kapun után kulturált parkolóhelyen álltunk le. Szép túzok szobor fogadott minket, majd a múzeum épületébe mentünk be. Nyitva volt, de senkit nem láttunk, elkezdtünk nézelődni. Nagyon érdekes, kiállítás a park élővilágáról és természet védőiről. A kitömött állatokon túl, fafaragások, növények...