Mi szem - szájnak ingere...és még több

Káptalantóti Liliomkert KáptalantótiKáptalantóti Liliomkert Káptalantóti a térképen

Kihagyhatatlan 2018. júniusban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2018. június 18.
Útban Keszthely felé a Zánka felé kivezető úton, tettünk egy kitérőt Köveskálon keresztül a Káptalantóti piacra.Ez sokkal több mint egy termelői piac – bár annak is első osztályú - ez egy igazán klassz közösségi hely is egyben. Minden élelmiszer hazai, kézműves és friss. Az ember azt sem tudja először, hogy hova kapja a fejét.
Sajtok , pékáruk , füstölt húsok, kolbászok, szalonnák, töpörtyű, házi sütemények, méz, lekvár, szörp, hidegen sajtolt olajak, zöldségek, gyümölcsök...
Egész évben vasárnap, reggel 9h és 15h között tart nyitva...de legkésőbb 11h-ig érdemes megérkezni, ha mindent szeretnénk látni.
A Piac melletti földön lehet parkolni 400 ft-ért. Aztán irány a Liliomkert. Többször is körbejártuk, 2 órát tartózkodtunk itt.
Az egész hely labirintus szerű, hangulatos , romantikus. Itt egy sajt árus, ott egy régiségkereskedés, amott egy lángos sütő majd egy borkereskedő...
Az árak igaz magassak...de itt tényleg minőséget kap az ember, igazi magyar termékeket, amik mind nagyon finomak.
Minket is elkapott a vásárlási láz...vettünk isteni kecskesajtot, mennyei káposztás és tepertős pogácsát ezeket ott helyben megettük.
Vásároltunk friss levendula csokrokat, citromfű szörpöt, hidegen sajtolt szőlőmag olajat és egy levendula alvó párnát.
Nagyon sokat sétáltunk és nézelődtünk. Egyszerűen elvarázsolt a hely, még idén visszatérünk ide.
Sajnos egy negatívumot meg kell említenem, aznap amikor ott jártunk, reggel esett az eső és kellemetlen párás meleg volt...ennek hatására rengeteg kullancs volt az erdősebb, zölddel sűrűbb részeken.
Ezt akkor vettük észre, amikor leültünk meginni egy kávét, bent, szinte a piac közepén a fák alatt. Szó szerint söpörtük le magunkról a sok kullancsot. Ez kissé ijesztő volt, ezután már inkább a szabadabb részeken sétálgattunk.
Ebből adódóan, zárt cipő, kalap/sapka , és lehetőleg zártabb ruházat szükséges e hely meglátogatásához...jó időben is.
Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti - Káptalantóti Liliomkert Káptalantóti -

Káptalantóti Liliomkert további értékelései

2023.06.03a párjával
Kihagyhatatlan
Kicsit megdöbbentem, amikor itt Aminda újra definiálta a Liliomkert piacot, mert ez már nyilvánvalóan elég régen megvan itt, és ha innen vette az ajánlást, akkor az nem lehetett, csak ez. Az meg egy másik piac, Persze, azért a dolog magyarázatra is szorul, és nem is mindig a vásárló a hibás, csak...
2018.09.09a párjával
A Káptalantóti Liliomkert igazi balatonfelvidéki látványosság, nem szabad kihagyni! Már évek óta szeretném meglátogatni! A hely igazi labirintus, de egyáltalán nem baj, ha minden zegzugát kétszer is megnézzük. Számtalan, a környező településekről érkező őstermelő, kistermelő, mézes és lekváros,...
2018.06.18a párjával
Kihagyhatatlan
Mióta a piac létezik, immár egy évtizede, minden évben idejárok. Azóta számtalan bio- ill. termelői piac nyílt az országban, de kétségtelen, hogy ez volt az első híres, elsősorban a körülötte folyó csatározások miatt is. Kezdetben, mikor még csak egy kertészet és faiskola állt itt, néha...