Középkori hangulat

Kisnánai Várrom és Népi Műemlék KisnánaKisnánai Várrom és Népi Műemlék Kisnána a térképen

Kihagyhatatlan 2016. januárban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2016. március 18.
Január 2. napján, csontba vágóan fagyos napon látogattunk el a kisnánai várba. Eger felé haladtunk, útközben beiktattuk ezt a rövid kitérőt.
A vár története a 13. századba nyúlik vissza, első birtokosai az Aba nemzetségből származtak, ebből született meg a Kompolti család. A vár az 1500-as évekig töltötte be eredeti funkcióját, majd ezt követően már nem építették újjá, nem gondozták. Csupán az 1960-as években kezdődtek el a régészeti feltárások és a felújítás, restraurálás.
Érdekesség, hogy a vár a falun belül található, a szomszédos telkeken családi házak állnak. Egy kis látogató központba érkezünk, ahol italautomata és nyáron büfé, ajándékbolt is működik, majd vezetéssel kísértek be bennünket a földalatti egykori lovagterembe, ahol egy nagyon színvonalas, 3D-s filmet néztünk meg, amelyből a vár egész történetét megismerhettük.
Ezt követően egyénileg mehettünk fel a lakótoronyba, egészen a tetején lévő kilátópontig, ahol csak úgy sűvített a sarki szél.
Romjaiban is megkapó, elegáns épület, igazán érdemes felkeresni.

Kisnánai Várrom és Népi Műemlék további értékelései

2024.04.21a párjával
Kihagyhatatlan
Parád felől érkezve, valami magaslaton lévő, messziről látható romot vártam... és a falu közepén, egy dombnak alig nevezhető "magaslaton találtam meg. A kerítésen belépve egy szlovák tájházat lehet megtekinteni. A várbelépő megvásárlása után szabadon lehet sétálni a romok között. A felújítás...
2023.06.10a párjával
Sokszor jártam már itt, most újra. Pár éve tűz volt és kíváncsi voltam hogyan sikerült a javítás. Nagyon jól sikerült és több része látogatható, mint előtte. A pénztárba a jegyvétel után szabadon lehet járkálni a várban és a tájházban is. Fentről csodás a kilátás. Jó volt újra itt lenni!
2022.10.22a párjával
Érdekes
Kisnánán nem kell hegyet mászni az erődítményhez, a településen átmenő út mellett vár a vár készségesen. Olyan kombó, hogy a bejáratnál van a helyi tájház, rövidtávú történelem, száz méterrel hátrább meg a hosszútávú. Kis fahídon át jutunk a külső várba, itt rögtön a kápolna tornya fogad minket,...