Gasztrotúra Füredre

Bistro Sparhelt BalatonfüredBistro Sparhelt Balatonfüred a térképen

2016. szeptemberben, barátokkal járt ittÉrtékelt: 2016. szeptember 20.
A Balaton mellett töltöttük a hétvégét, és kifejezetten a Sparhelt Bistro kedvéért mentünk át Füredre. Először azt hittük, rossz címre jöttünk, mert senki nem volt, de később megtelt a terasz, bent viszont senki nem ült. Remélem, megmarad a hely, mert kell ilyen is a Balaton mellé.
Az étlap nem túl hosszú, viszonylag hamar választottunk. Az adagok nem nagyok, simán meg tudtuk enni az előétel, főétel, desszert sort.
A kiszolgálás gyors, udvarias, talán kicsit merev, de lehet, hogy azért, mert még új a hely. Egy kicsit ezt éreztem mindenütt: kitalálták a terítést, dekorációt, ami kicsit vidéki franciás hangulatú. Ehhez képest az ételek elkészítése, tálalása az legmagasabb gasztro kultúrát tükrözi. Felmerül a kérdés: miért fizessek 3000 Ft-ot ha barna csomagolópapírral van leterítve az asztal? Nekem tetszett, de nem mindenki érzi a hangulatot.
Az ételekről: barátnőm szerint nem volt ízes. Ez nem azt jelenti, hogy ízetlen vagy rossz volt bármi is, inkább csak, ha valaki a fűszeres, karakteres ízeket szokta meg, szokatlan lesz a teljesen különböző ízek párosítása, fűszerek helyett az egyedien kiválasztott alapanyagok összhangja.
Pl. szeretem a kovászos uborkát, ami a főételben is szerepelt: egészen apróra vágva, más zöldségekkel összekeverve adták a nyelvhez. Először valami finomat éreztem, a második falatnál jöttem rá, hogy a kovászos uborka az. Aki viszont jól bele akar harapni a kovi ubiba, azt ne itt keresse.
Ez egy más fajta kulináris élmény, nem mindig ennék ilyet, a pénztárcám sem bírná, de néha-néha kalandtúrának kiváló.

Bistro Sparhelt további értékelései

2022.08.13családjával
Bementünk, mert azt gondoltuk, hogy jó étterem. De miután kiválasztottuk az ételt azután háromnegyed órát vártunk, mire kihozták. Az ár-érték arány nagyon rossz. Alig hoztak valamit, és nagyon sokba került. Más étteremben is voltunk, de ilyen probléma nem volt, mint itt. És amikor megkaptam a...
2020.04.29a párjával
Évek alatt sokat javult a hely, kb. négy éve volt a csúcson. Remek ételek voltak jó ízléssel kitalálva és megvalósítva. Mostanra valami nagyon megváltozott. Túlvariált, össze nem illő alapanyagok nonszensz katyvasza az étlapon. Megszűnt a borválaszték, egyszer csak a "saját", ihatatlan...
2019.07.09gyerekekkel
A Sparhelt bisztró már egy jó ideje a célpontlistámon van, idén június elején végre sikerült meglátogatni. A kisebbik fiammal ültünk be, úgy igyekeztünk rendelni, hogy meg is együk és még jusson hely aznapra más éttermet [moderálva - a szerk.] is megnézni. Tetszett a beltér, hangulatos jazz zene...