Itt jó tanyázni

Rudi Tanya Étterem BalatonlelleRudi Tanya Étterem Balatonlelle a térképen

Kiváló 2020. júniusban, családjával járt ittÉrtékelt: 2020. június 30.
Itt jártam. Végre egyszer így kezdhettem az írásomat, hiszen évekkel ezelőtt, rendszeresen ettünk a Rudi tanya étteremben. De kezdem az elején.
Míg meg nem nőttek a gyerekek, a sekély víz miatt több éven keresztül nyaraltunk a Balatonszemesi Kempingben. Otthonról hozott és helyben magunk készített étkezéseket színesítettük egy-egy rántott halas/lángosos bódé vagy nívósabb vendéglátóhely látogatásával. Fő szempont azért a kifizethetőség volt, így minden egyes helyen megnéztük a napi, heti menü kínálatot és azt, hogy lehet e elvitelre is rendeli. Így találtunk rá a Rudikra. Igen a többesszám jogos, hiszen az étterem névadója maga is kiszolgálja a vendégeket. És nem csak tálal, hanem beszélget is. Nem nyomul, nem akar rátukmálni a vendégre még valamit. Érdeklődik, hogy mindennel elégedettek voltunk-e és ha szimpatikus az ember, akkor egy-egy történetet is odakanyarít a desszert vagy a kávé mellé. Megszokott dolog, hogy a menü olcsóbb, így az adagok is kisebbek. Hát itt nem. Jól lehet lakni a levest és főételt tartalmazó éteksorral. Kilenc évvel ezelőtt a családias hangulat, a házias ízek, a szimpatikus személyzet és a kifizethető árak miatt választottuk és jártunk ide három éven keresztül nyaranta.
Aztán az északi part lett a cél és nem esett irányba Balatonlelle „bejáratához” közeli étterem. Ám az elmúlt hétvégén dolguk akadt itt és egyértelmű volt, hogy a már ismert helyre megyünk. Kicsit tartottuk tőle, hogy mi fogad ott. A hely nem változott: a hajómászóka hátul, a régi, csöves rádiókban rejtett hangfalak a gerendák között. Biztos vagyok abban is, hogy a háztetőn csivitelő madárka egy itt lakó Rozsdafarok generáció leszármazottja, akár csak a fecskék. Rudi is itt van, és bár ő tekintélyesebb lett, nőtt a kedvessége is. Emlékezett ránk, pedig a helyen egyszerre 200-250 ember is étkezhet egy turnusban. Továbbra sem bratyizik, udvariasan, de mégis jó ismerősként üdvözölt minket, ezzel enyhítve a „Kártyával sajnos nem lehet fizetni.” mondat okozta elszontyolodást.
Nem változtak az ízek sem. Hat fajta levesből: húslevesek, krémlevesek és idény jellegű gyümölcslevesek mellé, hat fajta ételből: rántott/sült húsokból vagy zöldségekből, készételekből választhatunk magunknak menüösszeállítást. Ha akarunk még salátát is rendelhetünk.
Öten voltunk, hárman ettünk menüt. A többiek alá carte étkeztek étlapról, ahol a fiam nagy boldogságára, még sajtburger is volt. Nem a valamikor a 90-es évek végén, a Határ úti metrómegálló bódéjában kapható csalamádéval telepakolt „macska burger”, és nem is a gyorséttermek futószalagon készült falatkái. Idézem fiamat: „Érezhető rajta a házias készítés, vendégre odafigyelő minden mozzanata.” Bár ez nem tudom pontosan mit jelent, de ilyet eddig nem mondott, úgyhogy biztosan ízlett neki …
Valami változott azért. Az árak. Ám balatoni viszonylatban ez semmi. Anno 700-800 forint körül volt egy menü. Most 1100 forint.
Aki erre jár, annak nagyon jó szívvel ajánlom. És adja át üdvözletünket Rudinak!

Rudi Tanya Étterem további értékelései

2023.09.06a párjával
Az éttermet körülbelül 6 alkalommal látogattuk meg 2023. nyarán, kivétel nélkül mindig kifogástalan kiszolgálásban részesültünk. A vendéget kedvesen fogadják, a kiszolgálás gyors, a felszolgált ételek nagyon finomak, árak teljesen elfogadhatóak, maradjon is így. Egy negatívum még is lenne,...
2021.08.22gyerekekkel
Az egyik legjobb hely, ahol valaha ettünk. Ár-rték arányban a Balatonon biztosan. Ilyen finom somlói galuskát még soha nem ettem. Ha más városban nyaralunk is , legtöbbször ide jövünk vacsorázni.
2021.08.12gyerekekkel
Ahogy megérkeztünk Balatonlellére kiszúrtuk magunknak ezt a helyet.A második nap ebbe a kis hangulatos étteremben ebédeltünk.És igazán mondhatom nem bántuk meg.Kedves kiszolgálás.Menüt választottunk,mert nagyon levesesek vagyunk.Amikor kihozták,mondhatom nagyon meglepődtünk akkora adag levesek...