Kitűnő családi vendéglő - nem csak családi ünnepekhez

Schieszl Vendéglő és Borház BudakalászSchieszl Vendéglő és Borház Budakalász a térképen

Kiváló 2015. áprilisban, gyerekekkel járt ittÉrtékelt: 2015. április 5.
Családi ünnepre foglaltunk helyet ebben a budakalászi vendéglőben, amelyet a Schieszl családnak már az ötödik generációja vezet. Az épületbe belépve rögtön megfog a hely hangulata. Minden nagyon harmonikus, barátságos - semmi rongyrázás, de minden nagyon ki van találva!
Nyitásként a tulajdonos vezetésével a kicsi, de hangulatos borospincében ízelítőt kaptunk a ház saját készítésű boraiból, mellé Schieszl Konrád ellenállhatatlanul finom pogácsával kínált.
Ezt követően az ebéd minden egyes fogása elkápráztatott. Az aperitifként felszolgált házi pálinkákat és ivóeceteket (! nem tévedés!) követően a marhahúsleves velőscsonttal ízletes volt - a velőscsontban annyi velővel, hogy alig bírtuk megenni, pedig nagyon szeretjük. A rusztikus kacsasült egyszerre volt omlósan puha, ugyanakkor ropogós; hozzá a bajoros párolt káposzta igen kellemes. A kemencében sült csirkemell mangalica sonkával és házi savanyúval szintén kifogástalan volt. A desszertként kapott almás lepény és szilvás pite már-már kifogott rajtunk, pedig igazi "békebeli" csemegék voltak.
A ház borai mellett a különleges házi levendulaszörp is kiemelendő; nem csak a gyerekeknek ízlett nagyon!
A felszolgálók udvariasak, figyelmesek, tapintatosak, jól képzettek. Nagyon jó ötlet a gyerek játszósarok is. A mosdók pedig akár egy négycsillagos szállodának is becsületére válnának!
Tipikusan olyan hely a Schieszl, ahol az akármilyen magas számlát is jó szívvel fizeti ki az ember. Minden mozzanatban tetten érhető ugyanis a tulajdonosok szeretete a vendégek iránt, és hogy személyes büszkeségüknek tekintik, ha a vendég jól érzi magát. Rengeteg ötlet, sok-sok szív, odafigyelés és szakértelem együtt maradandó élménnyé teszik a látogatást.
Ui.: Megrögzött budapestieket ne rettentse el a "vidéki" cím. Alighogy elhagyjuk Csillaghegyet, máris Budakalászon találjuk magunkat. Sőt, a szentendrei hév budakalászi megállójától is egy igen rövid sétával elérhető az étterem, így akár tömegközlekedéssel is gyorsan megközelíthető!

Schieszl Vendéglő és Borház további értékelései

2022.08.29a párjával
Soroksárról kerestük fel a helyet, egy vasárnapi ebédre.Fél háromra foglaltam asztalt hogy kicsit kevesebben legyenek, ennek ellenére kb 5 percet várakoztattak mire a több üres asztalból kaptunk egyet. A kiszolgálás rendben volt,az ételek minősége is egyedül a tafelspitz (ami miatt mentem) hagy...
2017.08.01a párjával
Párommal tértünk be egy estebédre hétköznap, az évfordulónkat ünnepelni. Nem bántuk meg! Nagyon hangulatos kerthelyiségben kaptunk asztalt. Megjegyzem, telt ház volt egy szimpla kedd este. A kiszolgálók nagyon kedvesek voltak és gyorsak. A várakozás miatt előétel falatkákat kaptunk ajándékba. A...
2017.07.08egyedül
Kifejezetten a Schieszl miatt utaztam el Budakalászra, mert olyan jókat olvastam róluk. A heti menüből célzottan kiválasztottam a legszimpatikusabb napot. A családi borház története egészen 1896-ra nyúlik vissza, a főút mellett található hagyományos sváb porta bal oldalán az étterem, jobb oldalon...