sznob, drága, félig finom

L! - Laci Konyha BudapestL! - Laci Konyha Budapest a térképen

Átlagos 2014. augusztusban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2014. augusztus 27.
Annyi dícséretet olvastam már róla, hogy óriási csalódás lett belőle.
Hétköznap késő ebédidőben egyedüli vendégként érkeztünk.
A hely trendi, jópofa a design, bár a női mosdóban a falra spriccelt vörös festékből jutott a WC tartály gombjára is, ami nem feltétlenül kelt jó érzést az ember lányában.
Csak menűt lehet rendelni néhány előételből és főételből egyet-egyet, de csak egyetlen főétel fér bele a 2200 forintos fix árba, a többi plusz áras.
A helyről üvölt a sznobság. Az étlapon szereplő ongletre rákérdeztem mi az, a felszolgáló szerint a marhanyak mögötti különlegesen zaftos húsdarab, ejtsd onglé. Utánaolvasva kiderült, hogy ez igazából az un. herccapfni (tényleg ez a neve) ami csak a marha különleges bontásának köszönhetően lesz elérhető, de kicsit utánanézve kiderül, hogy nem különlegesebben értékes húsdarab, valójában belsőség. Nos, erre 2800 FT pluszt kellene ráfizetni. Ehhez képest az általam rendelt fogas az étlapon pontatlanul zöldbab körettel szerepel, ami viszont a valóságban ceruzababot fed. Erre egyébként 300 Ft pluszt kellett fizetni, ami a 2200 forintos menű árfekvésben érthetetlen tétel. A főételhez kicserélt evőeszközeink közt volt egy kiharapott oldalú kanál is, mikor rákérdeztünk, kiderült, hogy ez a gourmet kanál. Hogy miért jobb ezzel kanalazni és nem egy hagyományos kanállal, az nem derült ki. Az itallap szerint a bio gyümölcslevek mellett rendelhető még biokóla is, ami kis önellentmondás szerintem.
Ottjártunkkor a kacsanyelv tekercs egy meglehetősen íztelen távolkeleti tésztatekercset fedett, tipikusan se íze, se bűze étel, a kínai piacon valószínűleg ízletesebb ez a fogás. A sonkaropogós puliszkával rendben volt. A második fogásként tálalt fogas zöld-/ceruzababbal és tojással különleges, finom ízkompozíció volt. A borjúnyak érthetetlen módon rágós volt, ami borjúnyak esetében igazi gasztronómiai kihívás lehetett, mivel ez a fajta hús még a kezdők kezében is ritkán válik rágóssá, amúgy jó ízű volt. Ami meglepő, hogy a hozzá tálalt újkrumpli is al dente maradt, ami nem pozitívum. A napi itallapon szereplő bodzaszörp már kifogyott, a sima citromos limonádét ki kellett cseréltetni, mert első nekifutásra narancsdarabokkal teletömött narancssárga folyadék érkezett. Bár szénsavasat rendeltem, szénsav nélküli vízzel készült , de a másodikat megadással vettem, nem küldtem vissza. Mind az ételek, mind az italok adagjainak mérete elmarad az átlagostól, de legalább nem eszi magát túl az ember. A desszertről lemondtunk. Így is túl sokat fizettünk egy éppen elmegy színvonalú ebédért.

L! - Laci Konyha további értékelései

2015.08.04a párjával
Nagyon sokszor ebédeltem, vacsoráztam már a Laci Konyhában. leginkább a párommal, de családdal is. Az étterem romkocsmás hangulatú. Csak néhány ételből lehet választani, délben 2 fogásos menü, vagy ráfizetéssel több fogás is, este van degusztációs menü ha jól emlékszem 6 fogás. Vegetáriánusoknak...
2014.02.15barátokkal
Szinte naponta mentem el az étterem előtt autóval éveken át, de egy barátom hívta fel rá a figyelmemet. Hétköznap késő ebédidőben ettünk itt. A déli menü valóban kedvező(bb) árú, de ha extrább ételeket szeretne az ember, arra 1-2ezer Ft-os plusz díjat számolnak fel. Sajnos amit én válaztottam...
2013.12.11barátokkal
A LaciKonyha a legjobb éttermek egyike, leginkább a Takács Lajos-féle Olimpiával rokonítanám. Izgalmas ízek, állagok, alapanyagok, brillírozó konyha, frissesség, kreativitás. Mindez romkocsmát idéző környezetben, baráti áron, 3 fogás délben 3000 forint. Egyes, drágább alapanyagból való fogások...