A jezsuiták tárt karokkal várnak

Loyola Café BudapestLoyola Café Budapest a térképen

Kiváló 2019. júliusban, egyedül járt ittÉrtékelt: 2019. július 28.
A Loyola Cafét véletlenül fedeztem fel, nem tudtam, hogy nyilvánosan látogatható, mivel korábban sosem találtam nyitva. Helyileg a 8. kerületben, a Párbeszéd Háza alagsorában működnek, ami a jezsuiták budapesti lelkiségi és kulturális központja található.
A környéken hétköznaponként népszerű ebédelőhely, akik külsős vendégeket is fogadnak, a jezsuita központban dolgozók, illetve tanulók mellett. A kiírás szerint 3, a valóságban 4 féle főétel és 2 leves szabadon összeállított kombinációjából lehet itt 2 fogásos ebédmenüt enni igen baráti áron. Az egyik leves húsmentes, a másik húsos, tartalmas. A főételek között tészta, zöldségétel, legalább 1 húsmentes fogás, valamint valamilyen magyaros húsétel szokott szerepelni.
Látszik, hogy egyházi üzemeltetésű helyként itt minden a bizalomra épül. Önkiszolgáló rendszerben sorban állva, megkapjuk a választott ételt, tálca nincs, majd étkezés után amolyan becsületkasszás jelleggel kell átmenni a kávés pulthoz, ahol az ételért bemondásos alapon fizetünk. A 2 fogás 1150 Ft-ba került, és akkora adag volt, hogy nem tudtam megenni. A hangulat összességében kicsit menzás-tábori jellegű. Sok asztaluk van 3 teremben.
Tetszettek a folyosón lévő templomokat, kolostorokat bemutató fotók.
Palóclevest követően grillezett fűszeres csirkemellet ettem rizzsel és lila párolt káposztával, ami nem mellesleg az egyik kedvenc ételem. 2 szelet húst kaptam, a köret púpozva volt a tányéron.
Vizet önkiszolgáló rendszerben lehet ingyen tölteni a kihelyezett ásványvizes palackból.
Mindenki nagyon kedves, barátságos.
Loyola Café Budapest - Külső képLoyola Café Budapest - Külső képLoyola Café Budapest - Étlap/itallapLoyola Café Budapest - Étlap/itallapLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - MosdóLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - Étlap/itallapLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - Étel/italLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - Étel/italLoyola Café Budapest - Étel/italLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - Külső képLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - Étel/italLoyola Café Budapest - BelsőLoyola Café Budapest - Étlap/itallapLoyola Café Budapest - Külső képLoyola Café Budapest - Külső kép

Loyola Café további értékelései

2017.10.16barátokkal
Ezt a helyet azelőtt nem ismertem. Egyik ismerősömmel együtt látogattunk el ide egyik szombaton 22h körül. Épp moldvai tánc tanítás volt-ezért is mentünk át!A hely nagyon barátságos,az ilyen alkalmaknak pont megfelelő!A zene remek volt, jó hangulatot tudott teremteni az élőben zenélő zenekar!!!...
2015.02.17barátokkal
A Loyolába véletlenül estünk be s ott találtuk a rádiózás egyik veteránját, Gecse Gézát. Leültünk mellé, ittunk két deci bort. Egyrészt Varga pincészet által palackozott szekszárdi vörös olyan volt, mint amilyet vártunk: gyenge. De a másik, egy jezsuita kávézóbeli jezsuita tokaji fehér, nos, az...