Ideális törzshely lehetne

Fili Étterem EsztergomFili Étterem Esztergom a térképen

Kiváló 2015. augusztusban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2015. augusztus 21.
A Filiben már jártam néhányszor évekkel ezelőtt, de akkor más tulajdonosa és neve volt. Most teljesen véletlenül választottuk ezt a helyet a 40 fokos kánikulában, és bár kint ültünk le, szerencsére átlengte annyira a szél, hogy nem volt elviselhetetlen (bent is lett volna hely, de nincs légkondi).
Első pillantásra barátságosnak tűnt, a falon Esztergom jellegzetes épületeit ábrázoló freskók, minden asztalon egy magazin, ami remek ötlet, hiszen aki kevéssé volt éhes, az a receptes újságokat forgatva garantáltan éhesebb lesz.
Bár nem kérdeztünk rá, de határozottan úgy tűnt, hogy a pincér maga a tulaj. Vagy ha nem, akkor hát baromi jó a szakmájában, mert pont úgy éreztük, mintha a házigazdánk lenne. Javasolt, kérdezett, érdeklődött azon felül is, mint az egy pincérnek sajátja.
Sajnos szűkített étlappal működtek, elég kicsi volt a választék, de azért találtunk kedvünkre valót. Én görög gyümölcslevest kértem tejszínhab nélkül (nem értem én a tejszínhabos gyümölcslevesek lélektanát, de ez egy másik történet), ami kis csészében érkezett ugyan, de tele volt meglepetéssel. A gyümölcsök apróra voltak vágva, és nem valami teszkógazdaságos dobozos izéből készülhetett, némelyiket fel sem ismertem ízről-színről. A teteje pirított édeskalács-kockákkal volt megszórva, talán mandulás lehetett, mert ropogott benne valami. Főételnek mindketten baconbe tekert csirkét ettünk, én salátával, a párom sült krumplival. Szerintem én jártam jobban, bár a lilahagymát engedték eluralkodni a salátában, jó lett volna, ha az is egy kicsit fantáziadúsabb, de a hús teljesen rendben volt.
Még biztosan visszatérünk ide, remélem, akkor már rendes étlapról választhatunk.
Fili Étterem Esztergom - Étel/italFili Étterem Esztergom - Étel/italFili Étterem Esztergom - BelsőFili Étterem Esztergom - Étel/ital

Fili Étterem további értékelései

2018.09.25a párjával
Először egy modernebb helyre vágytunk párommal beülni egy ebédre, de magával ragadott minket az étterem kellemes kis terasza és az ételek illata amit már az utcáról belépve megéreztünk. Kellemes a kiszolgálás és az ételekben sem csalódtunk. Picit többett vártunk az ételekre, de ez érthető ha...
2018.09.22gyerekekkel
Pilismarótról jöttünk át Esztergomba, és azért itt ebédeltünk, mert véletlenül az étterem előtt parkoltunk le. Mivel Esztergomban nem vagyunk ismerősek - csak a Csülök Csárdát ismertem, ott többször is megfordultunk évekkel ezelőtt -, meg akartam nézni, hogy az ittjartam.hu-n mit ajánlanak, de a...
2018.07.11a párjával
Véletlenül találtunk az étteremre a bazilikához közel. Vidékies hangulatú kis étterem. A személyzet kedves, udvarias. Az ételek finomak voltak.
Bazilika alatti Panzió Esztergom - Esztergomi romantika félpanzióval a csillagok alatt
Esztergomi romantika félpanzióval a csillagok alatt