Emlékeztek még a szerencsi váras tejcsokoládéra?

Gyulai Vár GyulaGyulai Vár Gyula a térképen

Kihagyhatatlan 2022. augusztusban, gyerekekkel járt ittÉrtékelt: 2023. június 25.
A gyulai várat gyerekkorom óta szerettem volna személyesen is megnézni, hiszen az egyik kedvenc csokoládénk csomagolásán is látható volt. Gyerekkoromban ez nem jött össze, felnőttként viszont már volt alkalmam többször is megfordulni Gyulán, munkaügyben és családi kirándulás keretében is. Ha valamit, akkor a Várat szerintem kötelező megnézni a határközeli békési városban, bár való igaz, kívülről szerintem sokkal impozánsabb, mint amit belül láthatunk. Nagyon hangulatossá teszi az is, hogy víz veszi körbe a várfalakat.
A belső udvar nagy részét a várszínpad és annak kellékei uralják, emellett felújítási munkák, renoválások is zajlottak ottjártunkkor. A Gyulai Vár az egykori Magyar Királyság egyetlen épen maradt gótikus síkvidéki erődítménye. A vár története a XV. század elejére nyúlik vissza. Eger és Szigetvár mellett az ország három legerősebb végvárának egyike volt a török időkben a XVI. században. Kerecsényi László várkapitány és mindössze 2000 fős csapata 63 napig tartotta a várat a jelentős török túlerővel szemben, ezután a vár funkciója gyakorlatilag megszűnt a monumentális épületnek.
A várban 24 tematikus kiállítótermet alakítottak ki, melyek közül nekem a kovácsműhely tetszett legjobban.
Mi olyan családi jegyet vásároltunk, amellyel a Vár mellett az Almássy kastélyt és a kiállítótornyot is meg lehetett látogatni.
Gyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - EgyébGyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula - Gyulai Vár Gyula -

Gyulai Vár további értékelései

2023.09.27barátokkal
Kihagyhatatlan
Amikor a belépőt vettük a várba felhívták a figyelmünket, hogy mikor lesz csoportos idegenvezetés, s megvártuk az időpontot. Egy kedves, nagytudású idegenvezető kalauzolta a csoportot, (mint előre előre elmondta, csak az emeleti szinten). megtudtuk a vár és város történetét, érdekességeket...
2023.06.25a párjával
Érdekes
Felemás érzéseim vannak. Látszik, hogy foglalkoznak vele, valahogy nagyobbnak képzeltem és az udvari színpad miatt nagyon zsúfolt hatást kelt. A solymásbemutató nagyon érdekes volt, de gyerekkel biztosan hosszú, mert több mint 30 perc volt az előadás a pár perces röptetés előtt.
2020.10.11gyerekekkel
Kihagyhatatlan
Kétszer jártam életemben Gyulán, s mind a kétszer el is látogattam a gyulai várba. A 2. alkalomra idén nyáron családi nyaralásunk keretében került sor. Az Almásy-kastély után jöttünk át ebbe a várba, mivel kombinált jegyet váltottunk a két épületbe. A vár kívülről nagyon impozáns, gyerekkorunkból...
Komló Hotel Gyula - Szállás reggelivel és vacsorával, Várfürdő belépővel
Szállás reggelivel és vacsorával, Várfürdő belépővel