Kulinális élmények a Zengő lábánál

Almalomb Kulináris Kitérő & Találkozóhely HosszúhetényAlmalomb Kulináris Kitérő & Találkozóhely Hosszúhetény a térképen

Kiváló 2016. májusban, gyerekekkel járt ittÉrtékelt: 2016. május 8.
Családi kirándulást tettünk Püspükszentlászlón, ahol megtekintettük a nemrég átadott, gyönyörűen felújított kastélyt,templomot és arborétumot.
Hazafelé szerettünk volna valahol ebédelni,megpihenni, ezért betértünk a hosszúhetényi Almalomb-ba.Barátainktól,ismerőseinktől már sok szépet és jót hallottunk az alig egy éve megnyílt helyről,de most végre személyesen is kipróbálhattuk.Az épület-együttes,egy régi malom,a hozzá tartozó melléképületekkel,melyet értő kezek újítottak fel.Minden részletében látszik az igényesség és az értékmegőrző,szeretetteljes hozzáállás. Az étteremhez tartozó kerthelyiség és az átalakított régi pajta épület alkalmassá teszi nagyobb létszámú vendég-csoportok fogadására is. A kert csodaszép,tele sok felfedezni-valóval gyerekeknek-felnőtteknek egyaránt.A főépületben,a régi malom emeleti részén volt az asztalunk.Nem foglaltunk előre,de talán érdemes,ha valaki hétvégén ebéd,vagy vacsora-időben látogat erre.A pincér hölgy nagyon kedves és barátságos volt,ahogy a személyzet többi tagja is,bár látszott rajtuk,hogy még kezdők.Volt külön étlap gyerekeknek ajánlott ételekkel,és a felnőttek 3-4 féle levesből,főételből illetve desszertből válogathattak.Látszik,hogy az étlap mindig megújul,az éppen aktuális idénynek megfelelően. Az ételek kiváló minőségű,friss,sokszor helyi alapanyagokból készülnek.Ízelítőként isteni finom,helyben sütött kovászos kenyerek kaptunk vajjal és füstölt sópehellyel.(Ezekből a végén otthonra is vásároltunk,annyira ízlett mindenkinek.)A várakozás kissé hosszúra nyúlt,mire megkaptuk az ételeket,de igazán kellemesen el lehetett tölteni azt az időt a kertben bóklászva,vagy a gyerekjátszó-sarokban,esetleg a zongorán klimpírozva.Az ebéd nagyon ízletes volt,de az adagok elég kicsik,nagy étkűek egy fogással nem laknak jól.Összességében véve egy kellemes,nyugis,szívderítő hely,ahol az ínyencek is megtalálhatják a számításukat.
Tipp:Ha van időnk,utána térjünk be egy fagyira vagy sütire a hosszúhetényi Hosszú Kávé cukrászdába!

Almalomb Kulináris Kitérő & Találkozóhely további értékelései

2019.12.17a párjával
A Hosszúhetényben, egy felújított malomban működő Almalomb étterem – önmeghatározása szerint kulináris kitérő - elvarázsolt, lenyűgöző, egyedi, szavakkal nehezen leírható, különösen hangulatos hely. A béke szigete, mely a természetközeliséget minden szinten nyújtja. A papírból készült...
2017.09.12kollégákkal
A helyszín a Mecsekben egy kis faluban egy 19. századi vízimalom, amely a tulajdonos családi öröksége. A falu ásványgyűjtő-geológus körökben a Köves-tető fonolit kőfejtőjéről ismert. A Hold utcai piacon tartott Töltött Hold Gasztrovíkenden találkoztam velük februárban, és nagyon pozitív...
2016.10.07gyerekekkel
A Mecsekben és környékén nyaraltunk a családdal a nyáron. Pécsváradi kirándulásunk után, baráti ajánlásra kerestük fel az Almalombot, ami egy kis gyöngyszem. Egy volt vízimalom épületében hozták létre a kis éttermet, a malom berendezései még megvannak, sőt a kedves tulajdonos hölgy megmutatta a...