Vasárnapi ebéd sok baráttal

Benevár Étterem MátrafüredBenevár Étterem Mátrafüred a térképen

2015. augusztusban, barátokkal járt ittÉrtékelt: 2015. augusztus 18.
Hazafelé indultunk mátrai hosszú hétvégénkről, amikor nagyobb baráti társasággal (3 autó) megálltunk Mátrafüreden ebédelni, mielőtt ismét a főváros felé vesszük az irányt. A szomszédos Grill Land nem igazán nyerte el a tetszésünket, így a Benevárnál próbálkoztunk. Mindenképpen kinn a teraszon szerettünk volna leülni (mivel egy kutya is volt velünk), de minden asztal foglalt volt, ám szerencsénkre 2 asztalnál is fizettek éppen, így nem is kellett várakoznunk, lett gyorsan helyünk.
A pincér úr nagyon el volt havazódva, jött-ment az asztalok között, folyamatosan hívták valamiért, de fél szemmel lekövette az érkezésünket, természetesen köszönt, és hamarosan megérkeztek az étlapok is. Igazából nem kellett sokat várni a rendelés felvételére, és a társaságunkban is voltak, akik nehezen tudtak dönteni. Azt egyből megállapítottam, hogy a Benevár árfekvése nagyon kedvező, levesek és desszertek 500 Ft körüli árakon, míg a főételek 1300-2000 Ft között, meg is lepődtem. Én egy májgaluskalevest és egy Gundel palacsintát kértem, a barátok közül többen is sztrapacskát rendeltek, de volt mátrai húsleves, Jókai bableves, palócleves, halászlé, szarvascomb korkettel, rántott sajt és 2 személyes Benevár-tál.
Ahhoz képest, hogy mennyi vendég volt, nem kellett sokat várnunk az ételekre, bár érthetően a levesek hamar érkeztek. A levesek nagy tányérban ill. bográcsban érkeztek, mindegyik kiadós adag volt, sok tartalommal. A sztrapacskák is nagyon jól néztek ki, kóstoltam és finomak voltak (vegetáriánus társunkra külön figyeltek, hogy az övére ne kerüljön szalonna). A Gundel palacsinta is rendben volt, bár a dió az szerintem részben ki volt váltva dejóval. (ez az olcsóság átka). Nekünk a frissességgel semmi problémánk nem volt, és a húsok sem voltak rágósak vagy állottak. A krokett persze mélyhűtött volt, és a köretként kínált sült hasábburgonya is, de erre számítottam.
A fizetéskor csak annyit kértek, hogy lehetőleg ne egyenként akarjunk fizetni, de ezt megoldottuk asztalonként, és összedobtuk a pénzt. A pincér úgy gondolom, eléggé régóta lehet a szakmában, és profi benyomását keltette, 8 ember fogyasztását simán összeírta fejből, csak az árakat és egyrészt pontosan emlékezett, ki mit kért, másrészt az árakat is tudta fejből.
Nekem bejött a hely, azt kaptuk, amit vártunk, nem csúcsgasztro élményeket, de szép környezetben kiadós ebédet, jó hangulatban. A mosdó kissé retró volt (amolyan 70-es évekbeli), de elfogadható volt, a beltér tágas, az a típusú hely, ahová vidéki lagzikra szoktál járni (volt cserépkályha is köcsögökkel).
Benevár Étterem Mátrafüred - Külső képBenevár Étterem Mátrafüred - BelsőBenevár Étterem Mátrafüred - MosdóBenevár Étterem Mátrafüred - BelsőBenevár Étterem Mátrafüred - BelsőBenevár Étterem Mátrafüred - Étel/italBenevár Étterem Mátrafüred - Étel/italBenevár Étterem Mátrafüred - Étel/ital

Benevár Étterem további értékelései

2024.02.26családjával
Gyakran kerestük fel az éttermet, ha Mátrafüden pihentünk. Az ételek minősége mindig rendben volt, a kiszolgálás teljesen átlagos, elfogadható. Azonban legutóbbi ebédünk kiábrándító volt. Jelentősen, szembetűnően kisebb adagok, a leves elfogyasztása után 40 perccel érdeklődni kezdtem a főételek...
2024.02.11gyerekekkel
Egy kirándulást , egy " kutyaszánozást" követően - kicsit izzadtan, nem a legelegánsabb öltözékben - leülni és egy jót enni tökéletesen megfelelt. Az ételek jól elkészítettek, a kiszolgálás gyors és udvarias volt, az ár értékarány megfelelő. Adott esetben ismét ott fogunk megállni ebédelni,...
2023.05.30családjával
Pár évvel ezelőtt jártunk ezen a helyen és nem volt kérdés,hogyha újra itt járunk ,csak itt étkezünk. Töltött rántott szeleteket rendeltünk. A húsok papírvékonyra voltak kiverve,ami számomra kiábrándító. A lányom sült burgonyája alatt kb fél deciliter olaj állt,szalvétávak itatgattuk a...