Füstös nosztalgia a nagy Gemenci erdőben

Gemenci Erdei Vasút PörbölyGemenci Erdei Vasút Pörböly a térképen

Kihagyhatatlan 2023. júniusban, barátokkal járt ittÉrtékelt: 2023. június 27.
Még sosem voltunk a Gemenci erdőben, így nagy várakozással készültünk a kisvasutas kirándulásra. A Gemenci Állami Erdei Vasút, népszerű, köznapi nevén: a Gemenci kisvasút ilyenkor nyáron hétvégente és ünnepnapokon naponta hat vonatpárral közlekedik, ezekből három-három füstös, gőzmozdonnyal vontatott nosztalgia szerelvény. Nekünk is egy ilyet sikerült elérnünk Pörbölyön délelőtt 10 órai indulással. Tényleg siker volt az elindulásunk, mert kis társaságunk szinte az utolsó pillanatban érkezett a kiinduló állomásra, így szükségünk volt a pénztáros gyorsaságára és az indító jóindulatára, hogy rajta legyünk a vonaton. Köszönet érte!
Aztán elindultunk csühögve, és majdhogynem gyermeki módon visongtunk örömünkben, miközben az egyre sűrűbb erdőben haladva egyre sűrűbb füst csapott az arcunkba a mozdonyból. Ami azért is jó volt, mert távoltartotta a hozzánk bezúdulni akaró szúnyogfelhőket. Útközben elhaladtunk az ún. vadmegfigyelő mellett, amelynek egyik részében különböző korosztályú vaddisznók szaladgáltak bekerített életterük lecsupaszított, poros földjén. Az utasok közül néhányan ilyen-olyan, de nem az állatoknak való ételdarabkákat dobáltak nekik...
Nem volt ennyire szomorú a gímszarvas családot látni, mert ők magas fűben, aljnövényzetben legelésztek, biztos távolságban a sínektől, a dobálóktól.
Később, már bentebb az erdőben láttunk egy magányosan, ám szabadon bóklászó vaddisznó süldőt. Észre sem vett bennünket, rá sem hederített a betolakodókra. Mi meg is elégednénk ezzel, vagyis, hogy bízzuk a természet véletlenjére, lát-e a kisvonatozó közönség vaddisznót, szarvast az erdőben. Ne zárjunk őket kerítések közé mutogatni.
Az ártéri erdő hatalmas fái, sűrű elegyes erdeje ilyenkor, nyár elején harsogóan zöld, ahogy halad a vonat, mintha bársonyosan zöld élőfal mellett utaznánk. Aztán megérkeztünk a nagy kerek erdő közepébe, vagyis a kisvonat Malomtelelő elnevezésű végállomására, ahol 20 percünk volt a sétára, nézelődésre, és aki akart, a közeli kilátóra is felmászhatott. És már indultunk is vissza.
Gemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - EgyébGemenci Erdei Vasút Pörböly - Egyéb
Duna Wellness Hotel Baja - Napi árak reggelis ellátással
2025.03.03-ig
Duna Wellness Hotel Baja
Hotel Imperial Gyógyszálló Kiskőrös - Kikapcsolódás Kiskőrösön korlátlan gyógyfürdőzéssel, félpanziós ellátással
Kikapcsolódás Kiskőrösön korlátlan gyógyfürdőzéssel, félpanziós ellátással