Megmenekül-e a tó?

Velencei-tó VelenceVelencei-tó Velence a térképen

Kihagyható 2022. augusztusban járt ittÉrtékelt: 2022. szeptember 17.
Székesfehérváron éltem 18 éves koromig, onnan a Velencei-tó autóval kb. 10 perc, vonattal sem sokkal több. Mindig nagyon vártuk, hogy jöjjön a jó idő, és lehessen végre fürdeni a tóban. Emlékszem, volt 1-1 olyan év, amikor már május 1-én meg lehetett mártózni az akkor persze eléggé hűs vízben, de 17-18 fokba simán bementünk.

Hétvégén is sokszor lementünk a tóhoz, ráadásul a gimnáziumi osztályomból 3 osztálytársam is volt, akik a Velencei-tónál laktak (Gárdonyban, ill. Velencén), így a hozzájuk való baráti látogatásokat gyakorta összekötöttük fürdőzéssel. Szintén a tóhoz kapcsolódó élmény a velencei ifjúsági tábor, ahol több alkalommal edző táboroztunk, nyaranta a különböző sportegyesületek között fel volt osztva, ki mikor mehet.

Még az elmúlt években is jó volt újra ellátogatni ide, már a gyerekekkel együtt, tóparti wellness hotelben megszállva, illetve munkahelyi csapatépítésen is jártunk itt. Nemcsak fürdeni volt klassz a tóban, de a környéken, a tóparton sétálni, a gazdag növény- és állatvilágot felfedezni, meglátogatni.
Ezek után szörnyű látni, hogy jelenleg mennyire lecsökkent a víz szintje, hiszen 2019-2021 között a tó elveszítette a vízmennyiségének 44%-át, ami brutálisan sok, hiszen egy sekély tóról van szó, ami amúgy hazánk 3. legnagyobb természetes tava a Balaton és a Fertő-tó után. A vízállás 50 cm-esre csökkent le idén augusztusban.

A vízügyi szakemberek foglalkoznak a témával, próbálnak megoldást találni. Remélem, sikerrel járnak, mert szörnyű lenne, ha teljesen kiszáradna a Velencei-tó.
Az emlékeimben egy 5 pontos hely lesz mindig, a jelenlegi helyzet viszont szörnyűséges (1 pont se).

Velencei-tó további értékelései

2024.02.26gyerekekkel
A mai napra a Velencei-tó megkerülése volt a cél és sikerült is teljesíteni.Jól kifáradtunk,mert néha széllel szembe tekertünk. A tó mentén strandok, nádasok mellett, és patakparton gurultunk. A kilátóból a nádas élővilágát csodáltuk: madarakat a messzességben. Az ebéd a Kanyar büfében...
2022.09.17barátokkal
Már jó ideje nem jártunk a Velencei - tó környékén, így egyik hétvégén ezt a programot terveztük. Még szezon előtt voltunk, de a parton már volt egy kis élet, kirakodó vásárok, az étkezdék is nyitva voltak. Viszont a tó - hát hagy maga után egy kis kivetnivalót. Nem igazán csábítana, hogy ebben...
Hanga-lak Velence - Augusztus 20.