Őszi ebéd

Bock Bisztró Pest BudapestBock Bisztró Pest Budapest a térképen

2016. októberben, kollégákkal járt ittÉrtékelt: 2017. április 17.
A pesti Bock Bisztró is azon jó nevű, jó hírű éttermek közé tartozott, ahová már régen el szerettünk volna jutni. A budai Kisbíró nekem jobban tetszett, elsősorban a sokkal kedvesebb kiszolgálás és a barátságosabb hangulat miatt. Az Erzsébet körúti Bock az elegáns Corinthia Hotel épületének földszintjén kapott helyet, de annyira nem elegáns és "vonalas", mint a szálloda, az asztalok elég közel vannak egymáshoz, nem egy intim hely. A berendezés egyszerűbb, bisztrós jellegű. Hétköznap az üzleti ebéd a legjobb választás ár-érték arány tekintetében, a táblán lévő kínálat hetente változik, 3 fogás (leves, főétel, desszert) 3200 Ft, míg a 4 fogás előétellel kiegészítve 4200 Ft. A normál étlapon egy főétel kerül annyiba vagy még többe, mint a 4 fogásos heti menü egésze. Itt is igaz az, amit másutt tapasztaltam, hogy a heti "olcsóbb" menüben lévő ételek minősége semmivel sem gyengébb, ugyanazt a magas minőséget kapjuk, és még az adagok sem kisebbek. Nyilván a választék szűkebb - 1 leves, 2 előétel, 2 főétel, 1 desszert -, de az étterem weboldalán mindig lehet előre tájékozódni, hogy akkor menjünk, amikor számunkra kedves vagy izgalmas ételek kerülnek terítékre.
Nem foglaltunk asztalt, de 3 főre nem okozott gondot helyet kapni, nagyobb társaság esetén azonban mindenképpen szükséges az előzetes foglalás, még ebédidőben és hétköznap is.
Bár üzleti ebédként van meghirdetve, de arra érdemes számítani, hogy itt nem fogunk gyorsan végezni. Nekünk a 3 fogásra elment másfél óra, és a végén már szinte rohantunk, siettettük volna a pincéreket, de nem igazán sikerült. Kedélyesen, ráérősen dolgoznak. Hiányoltam azt az előzékenységet, odafigyelést, amit hasonló kategóriájú - vagy akár egyszerűbb, hétköznapibb - éttermekben is megkaptunk. Az üdvözlő falat után érkezett a leves, némi várakozást követően. A gyömbéres körteleves izgalmas fogás, jópofa, fűszeres édeskés lé, párolt kockázott, néhol kissé kemény körtével, chipsszel. A főételre érthetetlenül sokat kellett várakozni. A bébicsirke szalonnás krumplipürével, kelbimbóval meglepően nagy adag, piros "retró" zománcos kislábasban tálalva. Tulajdonképpen egy grillcsirkéről van szó, a bőre nem ropogott, de szépen átsült. A püré jellegtelen volt, a kelbimbó jól eltalált. A köret ennyi húshoz nagyon-nagyon kevés volt, még spórolva sem lehetett beosztani, így kb. a csirke felét meghagytam. A desszertet már kapkodva ettük, pedig a pohárban tálalt szőlős rétes ennél több figyelmet érdemelt volna. Érdekes kombináció, frappáns tálalás, de az összhatás túlságosan édes, émelygős lett, amelyre a tetejére szórt porcukor réteg még jobban ráerősített.
A 3 fogás itallal, borravalóval így is 4000 Ft felett végződött fejenként.
A beszámolóm talán túl kritikusnak tűnik, de itt az ételekben én találtam kivetnivalót, ellenben ami hibátlan, az hibátlan, arról nincs mit beszélni, legfeljebb áradozni lehet. Én itt azért nem ezt éreztem. Nyilván nagy elvárásokkal is érkeztem. A férfi kollégáim szerint ebben a menüben a leves és a desszert is túl "csajos" volt.
Bock Bisztró Pest Budapest - Étlap/itallapBock Bisztró Pest Budapest - BelsőBock Bisztró Pest Budapest - Étel/italBock Bisztró Pest Budapest - BelsőBock Bisztró Pest Budapest - Étel/italBock Bisztró Pest Budapest - Étel/italBock Bisztró Pest Budapest - Étlap/itallapBock Bisztró Pest Budapest - Étel/italBock Bisztró Pest Budapest - Étel/italBock Bisztró Pest Budapest - Étel/italBock Bisztró Pest Budapest - Külső képBock Bisztró Pest Budapest - Étlap/itallapBock Bisztró Pest Budapest - Étlap/itallapBock Bisztró Pest Budapest - Külső képBock Bisztró Pest Budapest - Külső képBock Bisztró Pest Budapest - BelsőBock Bisztró Pest Budapest - Külső képBock Bisztró Pest Budapest - Külső képBock Bisztró Pest Budapest - Külső képBock Bisztró Pest Budapest - Étel/italBock Bisztró Pest Budapest - Külső képBock Bisztró Pest Budapest - Külső kép

Bock Bisztró Pest további értékelései

2017.04.02a párjával
Csatlakozom DEndréhez, igazán meglepő, hogy csak az ő értékelését találtam a Bock Bisztróval kapcsolatban. Igazából többször voltam már itt, legutóbb 2016. novemberében, csak lusta voltam értékelést írni... Minden értékelés szubjektív, hiszen nem "gasztronómiai" szakemberek írják, hanem laikus...
2017.03.29barátokkal
Nem tudom elképzelni, mi lehet az oka, hogy Budapest egyik legnépszerűbb, minden túlzás nélkül ikonikus éttermének, ahová vacsorára foglalni sem könnyű aznapra (nekünk nem is sikerült, végül délután 5-re mentünk) nincs értékelése ezen a portálon. Jómagam közvetlenül nyitás után voltam először,...