A fősodor csúcsa

Kakas Étterem BudapestKakas Étterem Budapest a térképen

Kiváló 2015. júniusban, családjával járt ittÉrtékelt: 2015. október 15.
A Kakas a kedvenc helyeim egyike, annak dacára, hogy mindössze háromszor voltam ott tíz év alatt. Egyik oldalról ugye az állandó felfedezési vágy, amikor az ember eljut Budapestre, mindig az újat keresi, másik oldalról a Kakas meglehetősen távol van azoktól a pontoktól, ahol gyakrabban megfordulok.
A Kakasban azt szeretem, hogy miközben fejet hajtanak a hagyományos magyar gasztronómia előtt, törekednek haladni a korral. A „haladás” ugyan eléggé lejáratott eszme, de bármennyire is konzervatívak legyünk, el kell, hogy ismerjük, hogy a technika eredményeit kár nem beépíteni a gyakorlatunkba. Ha lehetséges kifogástalan libamájterrint készíteni vákuum alatt, akkor miért ne tegyük azt? A Kakas képviselőivel volt szerencsém találkozni mind a Bűvös szakács híradásaiban, mind személyesen az egyik „Hagyomány és evolúció” versenyen Budaőrsön, mely a nagyközönség számára is nyitott volt. Mindez természetesen érződik az egyes fogásokon is.
A kétezres évek közepén a Kakas egy tisztességes középvonalas hely volt, mely nem mutatott semmi izgalmasat, csak a kiszolgálással és a hangulattal tűnt ki a középmezőnyből. Ez a kétezres évek végére megváltozott, az utóbbi két alkalommal már remek fogásokat, technológiailag magas szinten kivitelezett ételeket ettem, lettlégyen szó olyan érzékeny témákról, mint a szürkeharcsa vagy a kacsa.
Az árak megfizethetőek, a kiszolgálás változó, nagy pincérgárdát foglalkoztatnak, volt már olyan felszolgálónk pár éve, aki egyszerűen úgy tett, mintha nem hallaná, hogy szólunk hozzá, de volt olyan is, s ők voltak többségben, akik kedvesek és vendégszeretetet sugárzóak voltak.
Összességében a Kakas a fősodor, a hagyományos magyar gasztronómia talán legjobb képviselője. Akik fölébe kerekednek azok a csúcsok csúcsához, a 13-14-15-16 Gault Millau pontos helyek közé tartoznak, lásd Onyx, Borkonyha, Rézkakas, Magyar 21, Baltazár, hogy néhányat említsek azok közül, akik a magyar gasztronómiára is odafigyelnek, nemcsak az evolúcióra.
Kakas Étterem Budapest - EgyébKakas Étterem Budapest - EgyébKakas Étterem Budapest - Étel/italKakas Étterem Budapest - Étel/italKakas Étterem Budapest - BelsőKakas Étterem Budapest - Külső képKakas Étterem Budapest - Étel/italKakas Étterem Budapest - Étel/ital

Kakas Étterem további értékelései

2024.04.07családjával
Felháborodást keltett bennem és családomban, hogy miután évtizedek óta ide járunk ünnepekkor és máskor is. Két héttel korábban telefonon bejelentkeztünk, születésnapot ünnepeltünk 4 fő. Kértük, hogy a terasz ajtó mellé kapjunk asztalt. 13 órára szerettünk volna asztalt, de mivel 12 órára tudták...
2024.03.10a párjával
Regota jarunk ide,mert finom etelek es jo volt a kiszolgalas.2024.03.08.-an voltunk ott vacsorazni. Alkoholmentes pinacolada koktelt kertem.alkoholos eprest hoztak.jeleztem es semmi elnezest,ugy neztek pofavagassal egybekotvea problemas vendegigy tette le az eredetileg kert koktelom.kacsamajat...
2022.09.15a párjával
Először jártunk ott párommal. Törzshelyünk zárva volt, és jó alternatívának tűnt a Kakas. Mindketten Párolt grillezett zöldséget rendeltünk kecskesajttal és valami öntettel. Az ételre közel egy órát kellett várni, de ez volt a kisebbik baj. A nagyobbik, hogy a brokkoli, a karfiol épphogy meg...