Óbudai fazék és fatányéros

Rozmaring Vendéglő BudapestRozmaring Vendéglő Budapest a térképen

Kiváló 2019. júliusban, a párjával járt ittÉrtékelt: 2019. július 27.
Hatalmas komplexum a III. kerületben, közvetlenül a Duna-parton. Étterem több terasszal, belső kerttel, rendezvényközpont, csónakház. Megérkezésünkkor - szombat 3 óra előtt - meglepően nagy tömeggel szembesültünk, szinte tele volt a parkoló, esküvő, több családi ünnepi esemény zajlott. Szerencsére sikerült kapnunk egy Dunára néző asztalt az árnyékos teraszon. Azért hangsúlyozom, hogy szerencsére, mert ha ebéd- vagy vacsoraidőben érkezünk hétvégén és nagyobb létszámban, akkor mindenképpen erősen ajánlott az előzetes asztalfoglalás.
Az étlap közepes hosszúságú, de még befogadható. A konyhát leginkább magyarosnak mondanám, némi erdélyi és sváb beütéssel, házias fogásokkal, az adagok méretét figyelembe véve pedig nagyétkűek és húskedvelők előnyben. Vad- és halételek is akadnak. Korrekt árfekvés, a levesek véleményem szerint kifejezetten olcsóak (800 Ft alatt, tartalmas, húsos nagy adagok). A főételek 2500-4000 Ft között jellemzően.
A korondi húsgombócleves és az Óbudai húsos fazék is nagyon finom volt. A tészta házi, a májgombóc, daragaluska szintén. A lé jól fűszerezett, nem Vegetás. Tökéletes állagú főtt sárgarépa. A húsos fazék egy piros zománclábasban érkezett, bár fél adagot kértünk, mégis elég volt kettő személynek, én még repetáztam is.
A főétel harcsapaprikás túrós csuszával és az Óbudai fatányéros is betalált. A paradicsomsaláta és fatányéros mellé kapott házi savanyúságok (csalamádé, uborka, almapaprika) is emlékezetesen jó volt. A fatányéroson lévő 3 szelet húsnak - mustáros tarja kakastaréj sült szalonnával, grillezett csirkemell, rántott szelet - több mint a felé el kellett csomagoltatni, a kiadós leves után már ennyi maradt a kapacitásom. Tetszett, hogy az étteremnek nevet adó rozmaring felismerhetően megjelent a fűszerek között. A sült krumpli mirelitnek tűnt, de korrekt módon, frissen sütve.
Az italok nincsenek túlárazva (0,33 l Naturaqua ásványvíz 280 Ft, házi limonádé citrusokkal 180 Ft/dl), nincs kötelező szervizdíj. A csomagolásért és a köretért nem kell pluszban fizetni.
A konyha profin felkészült a tömegek kiszolgálására, ahhoz képest, amire számítottunk, egész keveset kellett várnunk.
Segítőkész, barátságos személyzet.

Rozmaring Vendéglő további értékelései

2024.02.01gyerekekkel
Néhányszor már jártam itt, jó emlékeim maradtak a helyről, ezért egyeztem bele, hogy itt tartsuk lányom születésnapját. Az ételek - amelyekre amúgy igen sokat kellett várnunk -, most sajnos egy közepes menza szintjén mozogtak. Csomós rizs, hideg köret, rágós, kiszáradt húsok, másodosztályú...
2023.08.01gyerekekkel
Négy felnőtt és egy gyerekkel ebédeltünk, az ebéddel és a kiszolgálással meg voltunk elégedve. A fizetésnél megkérdeztem, hogx a számlában benne van-e a szervízdíj. A pincér azt válaszolta, hogy nincs. A számla 22.000 ft. volt. A szokásoknak megfelelően 10% borravalót 2.000 ft-ot adtam. Otthon...
2019.08.01üzleti partnerrel
Céges munkaebéddel kapcsolatosan járunk az étteremben. Az étterem könnyen megközelíthető, kultúrált parkolási lehetőséget biztosító hangulatos helynek ígérkezett, ezért választottuk ezt az éttermet. Nem okozott csalódást, kedves fogadtatást követően csendes nyugodt körülmények között tudtunk...