Autentikus ukrán ízek

Ukrán Udvar Étterem BudapestUkrán Udvar Étterem Budapest a térképen

2022. márciusban, egyedül járt ittÉrtékelt: 2022. március 27.
Még tavaly nyáron jártunk a Ráday utcában egy kisebb körtúrán, amikor a szomszédos bár teraszán ülve láttam, hogy az Ukrán Udvar vendégei részére milyen izgalmas, jó kinézetű ételeket szolgálnak fel. Mivel ez már elég késő este történt, mi nem akartunk enni, viszont azóta tervben volt, hogy egyszer én is kipróbáljam. Szóval nem az aktuálpolitikai helyzet motivált, egyszerűen most lett időm és alkalmam eljönni. A berendezés rusztikus, kicsit népies, de nincs túltolva, nekem bejön ez a vidéki csárda hangulat. Az étlap színes, sok fotóval illusztrált, részletes ételbemutató leírásokkal, szóval nagyon informatív. És a konyhán elkészült ételek valóban ugyanúgy néznek ki a valóságban, nem fotoshoppolt műtermi fotók.
Levesek, előételek, főételek és desszertek terén is megtalálhatóak a hagyományos ukrán ételek, amelyek azért jelentős rokonságot mutatnak az orosz ételekkel is. Hiszen rokon népek ők, akik évszázadok óta együtt élnek, nyilván a konyha is összemosódott. Egyébiránt rajtam kívül több asztalnál is ukrán vendégek ültek, nem tudom, ők régebb óta itt élnek-e vagy csak a háborús helyzet miatt érkeztek hozzánk mostanában.
Mivel tudtam, hogy nagyok az adagok, és kis/fél adagot sajnos nem lehet rendelni, ezért nem akartam magam túlvállalni, de még így sem bírtam megenni egy előételt és egy főételt, a maradékot elcsomagoltattam. A választásom: káposztás varenyiki (töltött táska) 2490 Ft és szirniki aszalt paradicsommal (formázott, fűszeres túrós előétel, paradicsommal és tejföllel) 1690 Ft. A műanyag habszivacs elviteles dobozért 200 Ft-ot kellett fizetni. 10% kötelező szervizdíj van.
Az ételeket ismertem, tudtam, hogy mire lehet számítani. Összességében finom ételek, nagy adagok, de nem volt semmi különleges élmény. A varenyikin túl sok volt az olvasztott vaj, tocsogott benne. Az ételekre elég sokat kell várni, nyilván ez függ a vendégek számától is.
Aki szereti vagy érdeklődik az ukrán/orosz konyha iránt, annak jó szívvel ajánlom az éttermet.
Nem olcsó, középkategóriásnak mondanám.
Ebédmenüt nem kínálnak.
Ukrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - EgyébUkrán Udvar Étterem Budapest - Étlap/itallapUkrán Udvar Étterem Budapest - Étlap/itallapUkrán Udvar Étterem Budapest - Étlap/itallapUkrán Udvar Étterem Budapest - Étlap/itallap

Ukrán Udvar Étterem további értékelései

2022.10.14a párjával
Tulajdonképpen nem ide igyekeztünk, hanem egy japán étterembe, amiről kiderült, hogy csak egy kuckó, aztán másik két hely be volt zárva, hát ez az Ukrán udvar nem tervezett volt, de azért öröm volt a Ráday utcában. Szívesen nyomultunk befelé. Magyarul köszöntünk, magyarul köszönt a lány, aztán...
2019.01.30családjával
Szilveszterkor voltunk az Ukrán Udvarban. Az éterem nem a külsőségekre hanem a vendéglátásra koncentrál: egyszerű és célszerű bútorok fogadtak bennünket. Az étlapon lévő választékból csak egy fogás nem volt rendelhető amire a pincér elsőre felhívta a figyelmünket. Érdekes és kellemes ízvilágot...