Továbbra is korrekt fősodratú halászcsárda, erőssége a halászlé, a haltepertő és a rántott haltej

Jobb Mint Otthon Kisvendéglő SzegedJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged a térképen

2022. márciusban, családjával járt ittÉrtékelt: 2023. január 23.
Kiemelkedő halászlé-élményeim jelentős része szegedi vagy Szeged környéki halászcsárdákhoz kötődik. A domaszéki Rózsakert vendéglő, az Algyői halászcsárda, a Kiskőrössy illetve Jobb, mint otthon, ezek hozták az 1995 óta eltelt több, mint negyed évszázadban a legjobb és legstabilabb élményeket.
Utóbbi kettő azonos tulajdonban van, egyik sincs a város központjában, mégis mindkettő stabil vendégkörrel bír. Itt nincs szezonalitás, kreativitás, itt ugyanazokat az ételeket ehetjük évtizedek óta ugyanúgy elkészítve, két új fogást leszámítva, a harcsából készült szögedi roppanós halfalatkákat pankó morzsában csípős citromos joghurtmártogatóssal és a málnapürés túródesszertet, amelyek nem sokkal a vírusjárvány előtt kerültek a választékba.
A klasszikus magyar halételek mellett tartanak egyszerűbb fogásokat csirke-, pulyka- illetve sertéshúsból, továbbá marhapörköltet is. Különlegességnek mondható az étlapon szereplő békacomb és csuka, a Kiskőrössyben ettem utóbbiakat a kétezertízes évek első felében, érződött, hogy hosszan pihentek a fagyasztóban. Tegyük hozzá, hogy a slágerételek alapanyagai, a gyorsan kipörgő ponty, harcsa és fogas mindkét egységben mindig friss volt.
A borválaszték korrekt, mintegy húsz tételt kínálnak a magyar élvonalból. A palackos borok mellé rövid, szakszerű leírást is mellékelnek. A kommersz tömények között a minőségi pálinkák jelentenek felüdülést, a sörök sajnos mind nagyipariak.
A Jobb, mint otthon kisvendéglőbe először a kétezres évek elején jutottam el, tisztes, fősodratú, kétszemélyes vegyes tálat ettünk. Kint ültünk a Lencsés tóra csodás kilátást biztosító uszályon, nyáridőben csakis oda érdemes helyet foglalni. A beltér intimitásmentes, de a gerendás mennyezet az némi rusztikus hangulatot. Az asztalon bors-, chili- és sódaráló, ami jó pont.
Azóta pár évente visszatértünk, s bár mindannyian előszeretettel rendelünk ugyanazon a helyen mindig mást és mást, itt lassan kialakult az a 4-5 fogás, amit nem tudunk kihagyni, másra pedig nem jut már hely.
Ezek a halászlé, a haltepertő, a rántott haltej és az egyszemélyes vegyes haltál. Esetleg a haltatár.
A tartalmas, jó ízű lébe mindig frissen főzik bele tálalás előtt a halat. Nekünk a filézett pontyhalászlé a kedvencünk, azt szoktuk kérni. Ára itt is megemelkedett, mint mindenütt, ezidőtájt (2022 március) a kisbográcsnyi, fél literes adag 3200 forintba kerül, kérhetünk bele 15 dkg belsőséget is további 2000 forintért.
Nagyjából ezeket rendeltük legutóbbi látogatásunk alkalmával is, valamennyi fogás hozta a maga formáját, a halak frissek voltak, a haltepertő egy cseppet túlsült, de nem vált élvezhetetlenné, a haltej nem adta szokásos krémességet, de jó volt így is. Kértünk mellé tartárt, mely old school stílusban, helyben készült, azt adta, amit vártunk. A konyha jóindulattal 4 pont. A kiszolgálás többnyire udvarias, de nem különösebben motivált. Ez is 4 pont jóindulattal.
A Jobb, mint otthon megfelelő célpont azoknak, akik egy jól elkészített szegedi halászlére vágynak vagy hagyományos technológiával készült sült, esetleg rántott édesvízi halra.
Jobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - Étel/italJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - Étel/italJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - EgyébJobb Mint Otthon Kisvendéglő Szeged - Étel/ital

Jobb Mint Otthon Kisvendéglő további értékelései

2022.11.22a párjával
Egy esős pénteken gondoltuk, békacombot eszünk. A Jobb Mint Otthon Kisvendéglőben volt erre lelhetőség. Foglaltunk gyorsan asztalt. Mikor kiértünk, nem sokan voltak, de ez hamar megváltozott. Két levest kértünk meg két adag rántott békacombot. A levest egy üvegtálban hozták. tetemes...
2022.04.18barátokkal
Éttermet kerestünk Szegeden, véletlenül találtuk az éttermet, és utólag nagyon örültünk neki. Isteni halas tálat ettünk! Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki Szegeden jár, menjen el. Nem fogja megbánni!
2022.03.03gyerekekkel
Én ilyen kiszolgalast még nem lattam sehol .Konyorogni kellett a Coláert vagy egyaltalan , hogy odajojjenek hozzank .Oda jott az elejen kiszolgalt azutan elment a pincer es nem is jott vissza .Szloni kellett neki allandoan mar nekunk volt ciki . Az etel minossege: A halaszlé felmelegitett...