Kedvenc Halászcsárdánk - vagy már annyira mégsem

Öreg Kőrössy Halászcsárda SzegedÖreg Kőrössy Halászcsárda Szeged a térképen

Átlagos 2018. szeptemberben, családjával járt ittÉrtékelt: 2018. szeptember 17.
Sokadszorra voltunk családi körben (6 felnőtt) 2018.09.15-én ebédelni e helyen - igaz, idén még először (1,5 hónappal korábban máshová kellett mennünk itteni helyhiány miatt, de az egy egészen más történet). Azaz a lojalitás és pozitív alap részünkről megvolt.

Pozitívum (megszokott): barátságos, jókedélyű de udvarias fiatal pincér, megfelelően gyors kiszolgálás (miközben tökéletes teltház volt benn és kinn is egyaránt); igaz, hallével kezdtünk, az meg eleve készen van ugye.

6-unknak 4 adag filézett vegyes hallevet rendeltünk (hezitáltunk a 3 ill. 4 adag közt, felszolgálói tanácsra utóbbi mellett maradtunk, kellett is, mert nem volt túlzásba víve a 2 bográcsban tálalt 2-2 adag mennyisége; 1 átlagos, némileg már éhes, enni vágyó felnőttnek 1 adag önmagában valószínűleg kenyérrel is jóval inkább kevés, mintsem bőséges mennyiség). A kenyér hozzá most megint friss, finom volt (előfordult, hogy nem ez volt a helyzet), bár nem a "békebeli" Tápai, de azért piros pont. A csípős vonalat ezúttal a szeletelt zöldpaprika képviselte igazán, bár volt tördelt, szárított csípős(? nem úgy tapasztaltam...) csöves pirospaprika, meg Erős Pista is.

A hallé (bár a bográcsok forrók voltak a pincér figyelmeztetése alapján is) egyáltalán nem volt forró, inkább legföljebb csak meleg. A hallé belsőséget alapból nem tartalmazott (ezt előre megtudtuk), csak -mint magyarázatként utóbb értesültünk erről- a beszállítójuk által feldolgozott, darabolt, (slendriánul) filézett halat. Itt nem egy falatnál és nem egyedül én találkoztam szálkákkal, komoly fekete pont. A ponty íze nem teljesen volt a megszokott, volt olyan falat, ahol némi enyhe pocsolyaízt is kiérezni véltem; ráadásul az alaplé is a szokotthoz/előírthoz képest számomra híg volt, nem az igazi "szögedi" :( Ez utóbbi viszont már a helyi séf felségterülete.

2.-nak jómagam harcsaszeleteket ettem "erős ember" módra (azaz csípősen, lecsós megoldásban, mellé párolt rizset választva - itt jött ki, hogy kellett korábban annyi leves, mert mind megettem bármi nehézség nélkül.
Ez azt is jelentette, hogy ez már kifogástalan és finom volt, és azt is, hogy önmagában szerintem ez a fogás sem volt elég egy átlagos(an) éhes felnőttnek (körettel 3000 Ft felett, szerény harcsamennyiséggel).

A társaságunk 2/3-a 2-személyes tálakat (bőségtálat ill. halastálat) kért, és bár fogyott-fogyogatott, de a visszajelzések alapján "csupán" jó volt és kész.
Volt még egy egyszemélyes halas grilltál, amit annak tudatában rendeltünk, hogy mind a ponty, mind a harcsa, mind a fogas filézett - ez részben igaz volt, részben meg egyáltalán nem - megint fekete pont.

Mindezekért (meg 1-1 üveg ill. pohár sörért, 1 mentes vízért és 5 gyömbérért) összesen 33.300 Ft-ot fizettem, amit -a fenti negatívumok fényében- túlárazottnak tartok és így utólag számomra a teltház ténye is némileg meglepő.

Úgy gondolom, hogy ár-érték alapon mindenképpen, de talán csak a belbecs kérdést nézve is legközelebb a(z eddigi) "b-tervet" komolyan számításba vesszük a "Hová menjünk" kérdésnél, "Halászcsárda" kategóriában is.
Ennél kicsit (szó szerint is) többre, jobbra és talán olcsóbbra is számítunk a jövőben...

Öreg Kőrössy Halászcsárda további értékelései

2024.04.20barátokkal
A vendéglátó hely szép környezetben, hangulatos helyen található de maximum ennyi jóság és pozitivum mondható el a csárdárol. Már érkezésünkkor több elégedetlen, morgolódó vendéget hallottunk... Az éltap kihozása is 20 percbe telt, ez idő alatt nem unatkoztunk mivel moziztuk a pincérek és a...
2023.12.06barátokkal
A felszolgálók nem figyelnek a vendégre, egymás magánéletével vannak elfoglalva. Többszöri kérés után sem kapja meg a vendég a kért ételt. Az étel minősége mint az iskolai menzán, az árakkal viszont borzasztóan el vannak szállva! Rengeteg hely van még a belvárosban is, ahol szívesen fogadják az...
2023.07.16a párjával
Hosszú idő után egy szombat kora estén spontán módon, foglalás nélkül mentünk vacsorázni a nejemmel. Azt sejtettem, hogy nem lesz üres asztal. Meglepetésemre kb. félház volt, ami már felkeltette a gyanúm, hogy valami nem stimmelhet az étteremmel. Hosszas várakozás után jött a pincérnő, aki...