A kijelzett darabszámba és átlagba beszámítjuk partneroldalunkon, a Szállásvadász.hu oldalon leadott értékeléseket is. Ott lehetőség van szöveg nélkül is értékelni. Az ilyen (kizárólag pontozásos) értékelések nem kerülnek megjelenítésre.
A várhoz tartozik egy különleges vasút, a Budavári Sikló. Ez a Várhoz való közlekedést segíti, mely táv szintkülönbsége 50 m. 1987-ben az UNESCO világörökség listájára is felkerült. Az alsó állomása a Clark Ádám téren, a Széchenyi lánchíd budai hídfőjénél van, a felső pedig a Szent György téren, a Budavári Palota és a Sándor-palota között.
A kijelzett darabszámba és átlagba beszámítjuk partneroldalunkon, a Szállásvadász.hu oldalon leadott értékeléseket is. Ott lehetőség van szöveg nélkül is értékelni. Az ilyen (kizárólag pontozásos) értékelések nem kerülnek megjelenítésre.
Kihagyhatatlan 2022. július 18.gyerekekkel járt itt
55
Ha külföldiként látogatnék Budapestre, a siklót biztosan nem hagynám ki. Még fővárosi lakosként is szívesen utazom rajta, bár nem egy olcsó mulatság (jelenleg 3000 Ft egy felnőtt retúrjegy! ). Példaképpen, vannak - legalábbis voltak, aktuálisan nem tudom - olyan európai városok, ahol szintén van sikló, és ahol a helyi bérlettel vagy a tömegközlekedési jeggyel is igénybe lehet venni eme érdekes közlekedési eszközt.
A sikló a Lánchíd lábától, a Clark Ádám tértől indul és a Szent György térhez, a Budavári Palotához visz fel. A két sínpárból váltásban felfelé- és lefelé lehet rajta utazni, ingaszerűen közlekednek. Eredetileg 1870-ben nyitották meg, akkoriban még gőzzel hajtották ezt a különleges drótkötélpályás függőleges vasutat. A II. világháború idején 1944-ben bombatalálat érte, súlyosan megrongálódott. Bár 1928 óta már volt buszos tömegközlekedés a Vár irányába, de az emberek nagyon szerették a siklót, hiányolták. Egészen 1986-ig kellett várni a felújításra és az újranyitásra. Nekem nagyon tetszik, hogy a régi formájában állították vissza, és nem valami modern acél-műanyag steril járművet hoztak létre a régi szépség helyett. A siklópálya hossza 95 méter, a szintkülönbség 50 méter. Jelenleg természetesen már elektromos motorral működik. Érdekesség, hogy a két sikló kocsinak van neve, egyikük Margit, a másik Gellért. Nem ritka, hogy akár évente 1 millió utast is szállítanak. Még egy érdekesség a végére, már a 19. század végén terveztek siklót a Gellért-hegyre is, s bár a terv újra életre kapott az elmúlt években is, azonban a mai napig nem valósult meg. (Ha rajtam múlna, én nagyon támogatnám, persze, feltéve, hogy van rá megfelelő anyagi keret).
Itt fényképeztem:
Milyennek találod ezt az értékelést?
Az értékeléseket az Ittjártam.hu felhasználói írták, és nem feltétlenül tükrözik az Ittjártam.hu véleményét. Az átlag számításánál figyelembe vettünk 1 darab olyan értékelést is, melyet szöveg nélkül, csak pontozással adtak le partneroldalukon, a szallasvadasz.hu-n.
Ön a tulajdonos, üzemeltető?
Használja a manager regisztrációt, ha szeretne válaszolni az értékelésekre, képeket feltölteni, adatokat módosítani! Szívesen értesítjük arról is, ha új vélemény érkezik.