Jó
2025. május 28.a párjával járt itt 45 A kecskeméti Városháza a város főterén található, immár ragyogóan felújítva. Írok is majd róla egy másik bejegyzésben. Itt most az épület egyik sarkán megnyitott Lechner Kávéházban elfogyasztott ebédünkről, az ennek kapcsán szerzett tapasztalatainkról számolok be.
Az épület tervezője Lechner Ödön és Pártos Gyula volt, de mindenki inkább Lechner épületeként emlegeti, ezért is a kávéház elnevezése. Bemutatkozójukban azt írják, hogy az épület tervezőinek emléke előtt tisztelegve alakították ki a Lechner Kávéházat, amelynek hangulata múltat és jelent ötvöz. Múlt és jelen, hagyományos ízek és megújulás, modern gasztronómia fogadja a vendégeket a kínálatukban. Már jó előre azt terveztük, hogy megérkezésünk után itt fogunk ebédelni, mert a programunk nem engedett meg hosszú étkezést, a kávéházi menü jellegzetessége pedig éppen a gyors elfogyaszthatóság. A helyet pedig éppen olyan kellemes, kulturált kialakításúnak reméltük, mint amilyennek megtapasztaltuk. A Lechnerben hagyományos meleg ételt jellemzően a hetenként meghirdetett menüből lehet fogyasztani. A párom ezt választotta, falusi orjalevest és óriás bécsi szeletet evett bajor burgonyasalátával. A leves mindössze csészényi, a bécsi szelet pedig valóban jó nagyra ki lett klopfolva, de a hús így csak 2-3 mm vastag volt. Nem gond ez, hiszen nem akartunk mi nagy lakomát csapni, és ez a kétfogásos menü csak 2640 forintba került. Én Mediterrán deszkát rendeltem, ami valóban egy deszkán lett gusztusosan tálalva, serrano sonka, chorizo, olajbogyó, pesto genovese, napon érlelt paradicsom, lila hagyma chutney, házi kenyér. Mindenből egy kicsi, de összességében éppen elegendő egy ebédre. Én nagyon élveztem ezt a változatosságot. Csak hát a sör! A sörkínálat lehetne minőségibb is! De ez van az országban sok helyen. Ha nem kifejezetten sörspecialitásokra szakosodott a vendéglátó, akkor a legunalmasabb középszert csapolják vagy hozzák ki üvegben, azokat a márkákat, amelyeknek valószínűleg legrámenősebb az értékesítési csapata. Tőlem emiatt egy pont levonás jár a Lechnernek!
4Ételek / Italok
5Kiszolgálás
5Hangulat
5Ár / érték arány
5Tisztaság
Milyennek találod ezt az értékelést?
Érdekes
2025. május 28.a párjával járt itt 45 A kecskeméti Urunk mennybemenetele templom a kalocsainak társszékesegyháza, közismert nevén a Nagytemplom a város és a Kiskunság legnagyobb temploma, a település egyik legmagasabb, 75 méter magas épülete. Pár évvel ezelőtt, amikor több napot a városban töltöttünk, ismerkedtünk a nevezetességeivel, ez a templom még körbe volt állványozva, alig lehetett látni belőle valamennyit.
Mi ebből azt gondoltuk, hogy minden bizonnyal zárva is van, ezért meg sem próbáltunk bemenni és szétnézni. Utólag megtudtuk, hogy be lehetett volna menni. Most már az épület külső felújítása majdnem teljesen megtörtént, de némi munkálat még folyik rajta, ezért még mindig vannak itt-ott állványok, de alattuk biztonsággal meg lehet közelíteni a bejáratot. És meglepetésre tábla adja tudtul, hogy a templom szinte minden nap hosszan látogatható. Az épület külső megjelenése nagyban megváltozott, eltűnt róla a kissé falusias, bár az építésének korában, az 1700-as évek utolsó harmadában a katolikus templomoknál szinte kötelező barokk sárga szín, most egy, talán világos homokszínnek nevezhető felületet kapott. Ezzel az épület copf stílusára utaló díszítő elemek is kevésbé hangsúlyosak lettek. Összességében a mai kor ízléséhez igazodva, megszüntetve megőrizve lett új külleme a Nagytemplomnak. Az állványzat alatt kialakított akadálymentes pallón lehet bejutni az épületbe, és ott azonnal meghökken a látogató, mert egy elhanyagolt, lelakott előtérbe jut. Belépve magába a templomhajóba, kifejezetten vegyes benyomások értek bennünket. Egyfelől a szokásos barokk túldíszítettség, de közben valami kellemetlen komor hangulat is, valószínűleg a sok szürke szín miatt, és mert a felújítás itt még nem történt meg. Az egyik oldalsó oltárkép például, amelyen Szent István felajánlja az országot Máriának, a téma fennköltségéhez nem illően szinte teljesen monokróm, töredezett szürke, csak az alsó sarkában a magyar címer, ami igazából színes. Számos kiemelkedő, a XVIII. századból származó berendezési tárgy is található itt. Nekünk ezek közül a gazdagon díszített, copf stílusú szószék nyerte el tetszésünket, főként a lépcsőzetének csipkeszerű vaskorlátja miatt, ami igazi ritkaságnak számít. Mindenesetre mi úgy hagytuk el a templomot, hogy ha legközelebb Kecskemétre jövünk, újra meglátogatjuk, annyi itt az érdekes látnivaló.
Milyennek találod ezt az értékelést?
Jó
2025. május 28.a párjával járt itt 45 Pár évvel ezelőtt több napot töltöttünk ebben a szállodában, most csak egy éjszakára vettük igénybe. Mivel már előre tudtuk, hogy valami kis felújítás volt itt, ezért nem meglepetéssel, de tetszéssel láttuk, hogy a recepció, a lobby valóban más képet mutat. Modernebb, világosabb lett, ettől tágasabbnak is látszik, mint amekkora valójában.
A szobák általános és teljes felújítása, azt hallottuk, még nem történt meg, de így sem volt lelakott, amelyet kaptunk, sőt teljesen rendben volt. Tehát a folyamatos karbantartást gondosan elvégzik. Ez viszont nem segít azon, hogy az étterem, ahol a reggeliztetés zajlik, még mindig egy riasztóan nagy hodály, valahonnan az 1960-as évekből, hiszen az Aranyhomok Szálloda 1962. december 31-én nyílt meg. A reggeli kínálata viszont kellően széles, különösen és mondhatni szokatlanul nagy a meleg ételek választéka. A hotel elhelyezkedése felülmúlhatatlan, hiszen abszolút a városközpontban, mindenhez közel helyezkedik el. Az erkélyről pedig remek a kilátás a nagy parkra, a templomokra. Az ott készített fotókon a galambok elleni háló látszik. A hotel szolgáltatásai rendben vannak, de bizonyos vonatkozásokban inkább csak négyes alá, mint négy csillagos a szint. A lobbyban van ugyan egy csöppnyi bárféleség, de ha valaki az egész napos programjai után leroskadna egy italra, ahhoz nem elegendően nagy, és főként nem hangulatos ez a hely. Mi is inkább a szomszédos étterembe ültünk be este. Mivel már voltunk korábban itt, kifejezetten kértem, és ezt a foglaláskor vissza is igazolták, hogy nem olyan szobát kapunk, amely egy lezárt ajtóval, de mégis össze van kötve a mellette lévő lakrésszel. Szerencsére ebből most nem volt semmi gond, de akkor minek a visszaigazolás, ha nem azt teljesítik? Ami viszont a legkellemetlenebb volt számunkra, az a nagyon műanyag töltésű ágynemű. Megértem, hogy szállodában nem lehet pehelypaplant használni, de talán van olyan változat is, amely praktikus, mégsem dunsztolódik alatta a kedves vendég egész éjszaka.
5Személyzet
5Tisztaság
4Ár / érték arány
4Kényelem
5Étkezés
5Elhelyezkedés
Milyennek találod ezt az értékelést?
Érdekes
2025. május 27.a párjával járt itt 45 Szolnok egyik legrégebbi köztéri alkotása az 1794-re datált barokk Kálvária, amely a Belvárosi Szentháromság templom előtti téren kissé különös módon egy fal, a plébánia tömör kerítése mellé van állítva. A kőkálvária a város egyik legszebb barokk műemléke.
Helytörténeti leírások szerint nem ez volt az eredeti helye a szoborcsoportnak, korábban, egészen 2004-ig a tér közepén, a templom főkapuja előtt állt. A falon olvasható tájékoztató szerint a tér átépítése indokolta az áthelyezését. Biztosan indokolt volt, de hogy nem szerencsés, az is biztos. 200 évig jó volt egy a templomhoz igazított elhelyezésben, aztán meg már nem. A szoborcsoport közepén a keresztre feszített Jézust láthatjuk a lábánál térdeplő Mária Magdolnával. A kereszt két oldalán különálló talapzatokon Szűz Mária és Szent János evangélista szobrát látjuk. A Kálvária most tulajdonképpen szabadon áll, csak egy alacsony kőkeret veszi körbe, korábbi kovácsoltvas kerítését már nem tették vissza az áthelyezéskor. De a kifogásolt elhelyezés, a kovácsoltvas kerítés eltűntetése ellenére is egy nagyon látványos, ábrázolásmódjából eredően hatásos szoboregyüttessel találkozhat az idelátogató.
Milyennek találod ezt az értékelést?
Átlagos
2025. május 24.a párjával járt itt 35 A Belvárosi Szentháromság templom előtt hangulatos kis terecske van, ahol ilyenkor májusban, a kellemes estében jól esik a nézelődés. Így fedeztük fel Boldog Sándor István szobrát egy szépen zöldellő fa alatt. Nagyjából annyit tud róla az itt élő emberek többsége, hogy ő is egy ideológia mártírja lett, miként a ma róla elnevezett utca korábbi névadója egy másiké.
A Boldog Sándor István körút ugyanis korábban Ságvári Endre körút volt, nekem, az én korosztályomnak így ragadt meg a tudatában. Hősök, mártírok, utcanevek jönnek-mennek, váltakoznak. Maradjunk hát inkább a szobornál. Nagyra értékelem, ha egy településen nemcsak a nagy nemzeti hősöknek állítanak szobrot, hanem a helytörténetben jelentős személyiségeknek is. De Sándor István tevékenysége nem kötődött Szolnokhoz, mert bár itt született 1914-ben, itt járt iskolába, 1936-ban elköltözött Budapestre. A fővárosban kapcsolódott a nem igazán ismert szalézi rendhez, és szerzetesként ott folytatta a rend 1950-ben történt feloszlatása után is a gyermekek és fiatalok hitoktatását, keresztény szellemű nevelését. Ez lett a pártállami rendszer szemében olyan súlyú bűn, amiért halálra ítélték, és 1953-ban kivégezték. Tragikus sors, amely Szolnokról indult, de ennek itt még nem volt előjele. Pogány Gábor Benő, a városban élő szobrászművész mégis fontosnak tartotta a vértanú szolnoki származását, a kötődést ábrázolni azzal, hogy az aszkétikus alakot a lábaiból kiinduló gyökerek, ágak fonják körül. A város pedig azzal tisztelte meg Sándor Istvánt, hogy boldoggá avatása után egy évvel, születésének 100. évfordulóján Szolnok védőszentjévé választották. Most már tehát két védőszentje, patrónusa van a városnak, mivel Xavéri Szent Ferencet is meghagyták státuszában.
Milyennek találod ezt az értékelést?
Érdekes
2025. május 24.a párjával járt itt 45 Templomot belülről, alaposan megnézni manapság igazán nem könnyű, mivel félve a lopásoktól, rongálásoktól, legtöbbször zárva vannak. Bár Ugor kollégának éppenséggel sikerült ebbe a templomba bejutnia 2022 vége táján. Mi két módszert látunk sikeresnek, istentisztelet előtt fél órával bemenni, amikor a hívek számára megnyitják az épületet, a másik, jóval ritkább lehetőség a templomi koncertek látogatása.
Ezen a héten Szolnokon ez utóbbit tudtuk kihasználni, amikor is a Nemzetközi Orgonafesztivál több koncertjének helyszíne a Belvárosi Szentháromság templom volt, amely egyben a város katolikus főtemploma. Így most számunkra kettős volt az élvezet, a templom belső szépsége és a remek koncert. Nem kifejezetten rajongok, sőt, mondhatni általában idegenkedem az agyondíszített barokk templomoktól, de ez a templom meglepetésre nagyon megragadott. Sosem jártunk még itt korábban, ezért is volt számunkra meglepetés, hogy milyen nagy a templom belső tere, és a gazdag díszítés, a rengeteg alak és forma mennyire határozott stílusérzékkel közvetíti a barokk jellegzetességeit. Az érett barokk stílusában felépült templom 1754-ben készült el a ferences rend kezelésében, de jobbára a helyiek támogatásából. A belső berendezési tárgyak is a tehetős, jómódú polgárok és a különféle iparos céhek adományaiból készültek el. A mellékoltárok és az impozáns szószék viszont a híres budai ferences műhelyből származik. De mert a ferencesek egy koldulórend voltak, minden bizonnyal ezek költségét is adományok fedezték. A templom a Szentháromság tiszteletére épült, amit egyértelműen jelez a főbejárat fölötti szoborcsoport az Atya, a Fiú és a galamb alakjában megjelenő Szentlélek formájában. Bent több meglepő dolgot is láthat a látogató. Elsőre természetesen mindenki a főoltárt veszi szemügyre, amely itt különféle okokból jóval későbbi, mint a mellékoltárok. Mai formájában függőlegesen hármas tagolású, mintha emeletes lenne, alsó képe is a Szentháromságot ábrázolja. Összesen hét mellékoltárt sikerült összeszámolnom, de mondhatni ezek közül több is jóval látványosabb, mint a későbbi keletkezésű főoltár. Nekem a legkedvesebb a szentély baloldalán elhelyezett, szép kidolgozású szent Vendel oltár, mert ezen a mi vidékünkön nagy tisztelet övezi a pásztorok, az állattenyésztők és földművesek védőszentjét. De nemcsak a mellékoltárok figyelemreméltók, vannak jelentős művészeti értékű képek, freskók is. Például egy kis oldalkápolnában a városban hajdan rendkívül népszerű, közszeretetnek örvendő festőművész, Chiovini Ferenc festette a szobor mögötti freskót. A mellékoltárokkal, képekkel kapcsolatban is azt olvashatjuk a leírásokban, hogy ezeket ki mindenki állíttatta, adományozta a templomnak. A színes üvegablakokat is buzgó szolnoki családok adományaiból készítették az 1800-as évek végén, de nemcsak ezt, hanem a 2000-es évek felújításának támogatóit is precízen, névvel feltüntetik az ablakokon. A mindig pontos pénzügyi elszámolás ezek szerint nemcsak a kinti, világi életben lehet fontos, ez esetben itt bent a templomban is nagyon figyelnek rá. A közelmúlt fontos történése, hogy hosszas készülődés, pénzgyűjtés, várakozás után most, az Orgonafesztivál előtt néhány nappal sikerült helyére emelni a torony újonnan elkészített sisakcsúcsát. Az ünnepi koncertek látogatói tehát már nem egy csonkatornyú templomra nézhettek fel.
Milyennek találod ezt az értékelést?
Érdekes
2025. május 24.a párjával járt itt 45 Miután meglátogattuk a Boráros téri gödörben Varga Imre Borárus szoborcsoportját, fenn, a HÉV-végállomás közelében a fia, az ugyancsak szobrászművész Varga Tamás alkotását, a Horthyligetre hurcoltak emlékművét néztük meg. Annál is inkább érdekelt bennünket ez a mű, amelyet jó egy évvel ezelőtt, 2024.
április 16-án, a Holokauszt magyarországi áldozatainak emléknapján avattak fel, mert a Magyar Újságírók Országos Szövetsége, a MÚOSZ által szervezett gyűjtésen keresztül mi is részt vettünk annak finanszírozásában. Az emlékmű állításának kezdeményezése a Nácizmus Üldözötteinek Országos Egyesületétől származott, hogy ezzel emléket állítsanak a horthyligeti internálótábor áldozatainak, köztük több mint félszáz újságírónak. Miként az emberek többsége, akként mi sem hallottunk korábban a Horthyligetről, az ott történtekről. Nem tudtunk arról, hogy 1944-ben Budapesten is működött gyűjtő- és internálótábor. Ezen az emlékezethiányos helyzeten kívántak a mű felállítását szervezők ilyen módon változtatni. Nyolcvan évvel ezelőtt több száz újságírót, ügyvédet, üzletembert, művészt deportáltak a Csepel-szigeten létrehozott Horthyliget gyűjtő- és internálótáborba. Milyen idillikus, szép név: liget! És egyúttal milyen kegyetlenül cinikus! De legalább az előtagja egyúttal le is leplezi ezt! Újságok vezető munkatársait, ügyvédeket, bankárokat, cégvezetőket, művészeket tartottak fogva a mai Szigetszentmiklós határában teljesen ártatlanul, hiszen a bűnük mindössze a zsidó származásuk volt. A volt Weiss Manfréd Művek egyik gyártelepén létrehozott, 1944 tavaszától 1944 késő nyaráig működő táborban összesen több mint 700 ember raboskodott, közülük mintegy kétszáz ártatlan embert Auschwitzba deportáltak. Előzetesen szándékosan nem kerestünk a neten képeket erről az alkotásról, hogy a helyszínen újként lássuk. A leírtak alapján valami igazán megrendítő, az emlékezetet mély gondolatisággal kialakító művet vártunk. Csalódtunk! Két spirálos füzetborító lapot idéző, nagy méretű fémlapot találtunk egymáshoz döntve, mint két kibontott ólajtót, ami egyes leírások szerint Mózes két kőtáblájára emlékeztet. Lehet. Nekünk nem sikerült ilyesféle hasonlóságot felfedeznünk. Az alkotó magyarázata szerint az emlékjel anyaga pedig azért alumínium, mert az említett Weiss Manfréd gyárban is alumíniumot használtak a repülőgépekhez. Ez az összefüggés viszont az emlékjel mellett állónak kicsit sem válik nyilvánvalóvá. Tovább nézelődve felfedeztük, hogy a gyűjtőtáborban raboskodók nevét gyermekírás kerekded betűivel vésték fel a lapokra. Varga Tamás elképzelése szerint, olvasom a MAZSIHISZ honlapján, azért készült iskolai kézírással a névsor, mert az fogalmazódott meg a szobrászművészben, hogy volt-e értelme ezeknek a szegény embereknek olyan szépen megtanulniuk írni, ha úgyis megölték őketBorzasztó magyarázat, értelmezés! Egy gyilkos eszme nevében kivégzettek addigi életének értelmét barbárság visszamenőleg kétségbe vonni!
Milyennek találod ezt az értékelést?
Érdekes
2025. május 21.a párjával járt itt 45 Vannak helyek, terek, amelyek évtizedekig nem tudnak változni, jobbá lenni. Ilyen a Boráros tér is. Hosszú ideig munkába menet, jövet naponta jártam itt, akkor is ilyen volt, mint most, amikor szobrokat nézni mentünk el oda a párommal. Koszos, piszkos, lepukkant alvilág, kiűzhetetlen bűzzel.
Nem is szokás itt nézelődni, mindenki amilyen gyorsan csak bír, áthalad a gödrön. Mi viszont azért mentünk, hogy a téren két szoborkompozíciót tüzetesen megszemléljük. Elsőként természetesen, hogy időben tartsunk sorrendet, az általunk különösen nagyra becsült alkotó, Varga Imre 1983-ban felállított Borárus-szoborkompozíciójához mentünk. Amikor idetelepítették, akkor sem értettem, hogy lehet ebbe a pokolbugyra környezetbe szobrot, művészeti alkotást elhelyezni. Nem lesz ez a hely ettől sem, szebb sem jobb. Nos, azóta sem lett. Mi viszont most leültünk az egyik galambpiszkos padra, szembe a nagydarab, magabiztosan mindent, a Boráros teret is tűrő bronz borárussal, és csodáltuk nyugalmát. Meg azt is, hogy néhány méterre tőle, egy díszesen faragott oszlopfőn a nagyszentmiklósi kincs bikafejes ivócsanakjának felnagyított, stilizált mása látható. Jól van, értjük az összefüggést, hogy borárus meg egy régi ivókészség, csakhogy ez a borárus nemigen találkozhatott soha 20,5 karátos aranyból készült edénnyel. Akkor meg hogy kerül ide? Meg egyébként is. És ezzel el is jutottunk a ZigZag és Ugor kollégák által előbb és alább már tárgyalt problémához, hogy ugyan van-e köze a borárusnak a Boráros tér nevéhez. Mert végső soron más magyarázatot nem lelni arra, hogyan, mi okból is került ide ez a szoborcsoport. Ők arra jutottak, hogy nincs ilyen összefüggés, a tér egy hajdan jelentős városi potentátról lett elnevezve. Én viszont Popovics András helytörténeti honlapján azt találtam, hogy lehet ez másként is. A Budapesti Villamos Városi Vasút, a BVVV ugyanis a múlt század elején valamikor két járatot is üzemeltetett, amelyek egyik végállomása bizony a BORÁRUS TÉR volt. De ha így is volt, ha valamikor tényleg Borárus térnek nevezték is ezt a helyet, ennek a műalkotásnak akkor sem itt volna a helye.
Milyennek találod ezt az értékelést?
Érdekes
2025. május 21.a párjával járt itt 45 Nepomuki Szent János az 1300-as években élt, de a pápa csak több évszázaddal halála után iktatta a szentek sorába. Ezután viszont nemcsak Csehország védőszentje, hanem Európa egyes nyelvterületein a legnépszerűbb újkori szent lett.
Nem véletlen, hogy Terbócs Attila, néprajzkutató kitartó feltérképezéssel eddig mintegy 900, közterületen vagy közösségi térben álló Nepomuki Szent János-szobrot talált és dokumentált Magyarországon, legyenek azok magukban álló szobrok vagy nagyobb szoborkompozíciók fő- esetleg mellékalakjai. Az emberek sok helyütt kifejezett szeretettel viszonyulnak Nepomukihoz, nemcsak vallásos áhítattal vannak iránta. Így van ez a Tisza-partján Nagykörűben is. Minden bizonnyal Nagykörű első köztéri szobra az 1801-ben felállított, barokk stílusú Nepomuki, a tiszai révhez, ma inkább kompnak mondjuk, vezető út mellett, egyszerű léckerítéssel védve. Hol másutt is lenne a folyók, hidak, hajósok, vízimolnárok, halászok védőszentjének szobra, ha nem itt. A folyóval együtt élő, a folyó által szinte körbeölelt településen nem csoda, hogy szobrot állítottak Nepomukinak. A szobor és a főalak előtt térdeplő két gyermekangyal jórészt a szokásos ábrázolásban jelenik meg itt is. Mégis az egész műben érezni valami falusias, paraszti robosztusságot. A helyiek kötődését jelzi a műhöz, hogy a posztamens latin nyelvű felirata szerint a nagykörűi közösség állíttatta, tehát nem az egyház. Terbócs Attila leírásából pedig tudni, hogy az ezredfordulón az elhanyagolt szobor feje letört. 2008 és 2009 között a községi önkormányzat segítségével restaurálták a szobrot, melynek újraszentelésén tájékoztató táblát is elhelyeztek a szobor történetéről. A falu népe pedig minden évben a szent halálának emléknapja, május 16. környékén Nepomuki Szent János-ünnepet tart. Ilyenkor a kertekből tavaszi virágokat visznek a szoborhoz, szentmisén emlékeznek meg róla, és az ünnep látványos lezárásaként ún. fényúsztatást tartanak a Tiszán, amikor is sok-sok mécses fénye lebeg a folyó vizén. Az ünnepnapon sajnos nem tudtunk részt venni, de másnap, amikor a Nepomuki Körűi Piacot tartották, mi is ott voltunk. És megnéztük, körbefotóztuk a virágokkal megtisztelt szent szobrát.
Milyennek találod ezt az értékelést?
Érdekes
2025. május 15.a párjával járt itt 45 Egyre-másra hirdetik meg a galériák tavaszi aukcióikat, és nyitják meg az értékesítésre kínált művek kiállítását. Most a Kieselbach Galéria aukciós kiállítását választottuk megtekintésre, mert ott már elég régen jártunk. A netes katalógus szerint összesen 267 műre licitálhatnak majd náluk 2025. május 28-án a reményteli vevők.
Hogy ez több vagy kevesebb, mint általában az aukcióikra vitt művek száma, azt nem tudom. Mindenesetre a bemutató termeik falnagyságához képest mindenképpen túl sok a kifüggesztett kép. Nem az egésze, de a bemutató egy része jószerével élvezhetetlen, akkora helyenként a zsúfoltság. Egymáshoz legfeljebb a képek nagysága alapján, és nem stílusok, korszakok vagy az alkotók alapján lettek illesztve a művek. Mondhatni a padlótól a plafonig beborítva a falakat. Így aztán a lábunk előtti művekhez le kellene guggolni, a fentiekhez pedig létrát kérni, hogy szemmagasságból élvezhessük az alkotást. Nem tettük egyiket sem, néztük, ami nagyjából szemmagasságban van, mint az élelmiszerboltokban. Nagyon olyan benyomásunk volt, hogy itt most a mennyiségi szemlélet eluralta a minőséget. Meglepően sok az alacsony becsértékű alkotás, nemhogy 1 millió forint alattiak, hanem félmillió forint alattiak is bőven találhatók a kínálatban. Hajrá kispénzűek! Kevés kiemelkedő és ennek megfelelő magas kikiáltási árral indított kép van csak a kollekcióban. És a zsúfoltság miatt még ezt a kevés különösen kvalitásos festményt is alig lehet észrevenni. Egyedül a legmagasabb, 100 millió forintos kikiáltási árú és legnagyobb becsértékű Vaszary-kép, az 1938 körül festett Tengerpart strandernyőkkel című főmű van méltó módon megkülönböztetett helyen bemutatva. De azért mi így is ráakadtunk egy-két feltűnő szépségre, érdekességre. Például néhány meglepően idillikus Mednyánszky-vászonra. Kedvencünk azonban nem festmény, hanem egy mára jórészt elfeledett francia szobrász Dávid-csillagra állított Art deco táncos című, finoman kimunkált szobra lett. A Kieselbach Galéria most is fantasztikus katalógust jelentetett meg az aukciós művekről, alapos tájékoztatást adva azokról, kitérve sok izgalmas körülményre, kapcsolódó alkotásokra is. De éppen erről a kis szoborról alig valamit írnak, sajnos.
Milyennek találod ezt az értékelést?
339 értékelés / 34 oldalon
Az értékeléseket az Ittjártam.hu felhasználói írták, és nem feltétlenül tükrözik az Ittjártam.hu véleményét.