Több millió éves időutazás őscápával és sok érdekességgel: Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház

Karnyújtásnyira Soprontól és az osztrák határtól egy valódi időutazásra nevezhettek be, ha végigkövetitek a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínházba vezető lábnyomainkat. Ezen a csodálatos kiránduláson elképesztő panorámapontokhoz, hűsít barlangba, izgalmas tanösvényekhez kalauzolunk el benneteket, melyek 10-12 millió évvel ezelőtt még a tajtékos Pannon-beltenger mélyén rejtőztek. Gyertek velünk és vegyetek részt ezen a hihetetlen kalandtúrán!

Régóta duruzsolták már a fülünkbe, hogy a Fertő-tó környéke valódi kincseket tartogat a vándoroknak, de szerettünk volna erről személyesen is meggyőződni. Így történt, hogy felkerestük az egyik legnépszerűbb látnivalót, a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínházat, mely méltán képezi 2001 óta az UNESCO Világörökség részét.

Szállásajánlatok a környéken>>

Fertőrákosi Kőfejtő és BarlangszínházFertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház

Modern tanösvény, gyönyörű kilátással

Ahhoz, hogy a tekintélyt parancsoló, évmilliókkal dacoló kőfalak közé léphessünk, előbb a Sziklai Benge Tanösvényt kellett végigjárnunk, mely a kőfejtő felszínén, csodálatos kilátóhelyekkel várt minket. Az út legelején egy figyelemfelkeltő fémplasztikába botlottunk, ami eszünkbe idézte az 1989-es Páneurópai Pikniket, és nem bántuk meg, hogy később tettünk egy sétát a közeli Páneurópai Piknik Emlékhelyre is.

A varázslatos tanösvényen továbbhaladva hamar elmerülhettünk a környék sokszínű állat-és növényvilágában. A csapáson felállított információs tábláknak köszönhetően pedig sok érdekességgel gazdagodtunk. Nagyon hasznosnak találtuk, hogy több helyen a QR-kód beolvasásával még interaktívabbá tették a kalandot számunkra, ezért képekkel, videókkal és játékokkal lett szuper izgalmas a túránk.

A Páneurópai Emlékmű a Fertőrákosi KőfejtőbenA Páneurópai Emlékmű a Fertőrákosi Kőfejtőben

A kacskaringós ösvényen járva mégis az a lebilincselő panoráma láncolt igazán magához minket, melyben 3 csodálatos kilátópontról is gyönyörködhettünk.

A Szárhalmi-erdőre néző panorámapontról a lombokkal párnázott vidékre nyílt csodás rálátás, és amikor hunyorogtunk, akkor Sopron városa is élesebben rajzolódott ki a távolban. A következő kilátóhely a lustán elnyúló Fertő-tóra nézett, ahonnan az ingyenesen használható távcsövek jóvoltából hamar feltérképezhettük a vidéket. A tanösvény utolsó állomásáról pedig a mészkőbánya látványában gyönyörködhettünk.

Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház - a Szárhalmi-erdőre néző kilátóFertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház - a Szárhalmi-erdőre néző kilátó

Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház - kilátó a Fertő-medencéreFertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház - kilátó a Fertő-medencére

Időgép az őscápákhoz

A kilátót elhagyva csakhamar egy csigalépcsőn találtuk magunkat, mely a forró nyári melegből a hűvös barlangrendszerbe vezetett. Itt kezdődött a témapark bejárata, melynek küszöbén átlépve több millió évet repültünk vissza a múltba.

Tipp! Saját tapasztalatból azt tanácsoljuk, hogy vigyetek magatokkal egy könnyű pulóvert, ha fázósak vagytok, mert a roppant kőfalak között 14 foknál melegebb ritkán szokott lenni! Nekünk szerencsére nem volt problémánk ezzel. Sőt! Örültünk, hogy végre felfrissülhettünk kicsit a kinti kánikula után.

Úgy készültünk, hogy becsatlakozhassunk a minden fél- és egész órában induló ismeretterjesztő idegenvezetésre, ahol körülbelül 15 perc leforgása alatt szinte mindent elmeséltek nekünk a mészkőbarlang kialakulásáról, valamint a kőfejtő történetéről.

Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház - élethű nagyságú őscápa a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház TémaparkjábanFertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház - élethű nagyságú őscápa a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház Témaparkjában

Nem bántuk meg azt sem, hogy megtekintettük az informatív és látványos vetítést is. A kisfilmből megtudtuk, hogyan születettek meg a mészkőlerakódások az egykor itt élt állatok maradványaiból, és azt is, miképpen tették le a rómaiak Sopron elődjének, Scarbantiának az alapjait az innen származó kövekkel.

A kirándulás egyik legjobb része az őslénytani bemutató, ahol ledöbbentünk a hatalmas őscápa állkapcsától és az élethű Megalodon látványától!

Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház - hatalmas őscápa állkapocs a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház TémaparkjábanFertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház - hatalmas őscápa állkapocs a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínház Témaparkjában

Különleges színházi élmények

Az út legutolsó állomása a híres barlangszínházba vezetett minket, ami Dohnányi Ernő (1877-1960), a híres zeneszerző, karmester, zongoraművész, pedagógus hatására jöhetett létre. Ő ébredt rá ugyanis arra, hogy a monumentális terek kitűnő akusztikáját felhasználva a helyszín kiválóan alkalmas lehet a szabadtéri játékok megrendezésére. 1937-ben, "a tündérszép éjszakán" aztán operazene töltötte be a Kőfejtőt, 1970-ben pedig az első színházi előadást is megtartották itt.

Nézzétek meg ti is saját szemetekkel ezt a hihetetlen helyet, a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínházat, mely a közelmúltban történt fejlesztések nyomán ma már szinte egész évben látogatható!

Szállásajánlatok a környéken>>

Érdekes volt ez a cikk? Ha igen, iratkozz fel, hogy ne maradj le a többiről se!
További cikkek
Vigyázz, kész, Balaton! Az idei családi nyaralás nem telhet el Balcsi-élmény nélkül, amihez szükség van minden igényt kielégítő, család- és gyerekbarát wellness szállodára, amiből szerencsére bőven találunk a Balaton körül. Csokorba szedtünk nektek jó párat, hogy legyen miből válogatnotok.
A Dunakanyar egyik legszebb városaként Vác számtalan lehetőséggel csábít minket egy kis városlátogatásra. Ez alkalomból egy csokorba szedtük nektek a bakancslistás látnivalókat. Tartsatok velünk!
Előző
Következő
Kapcsolódó
Ajánlott cikkek
6 gyerekbarát wellness szálloda elképesztő vízi világgal
2023.01.20 | 7 perc | Szállások | Gyermekekkel | Wellness
Minden szülőnek kijár a pihenés, ezért hoztunk nektek 6 gyerekbarát wellness szállodát, ahol a család együtt töltődhet fel! Dőljetek hátra egy finom turmixszal a kezetekben a medence mellett vagy feküdjetek fel a pezsgőágyak egyikére, miközben a gyerekek épp csúszdáznak, pancsolnak vagy a vízi gomba alatt játszanak.
Mozdulj ki a fővárosból! – 10 lenyűgöző látnivaló és kirándulóhely Budapest környékén
Fővárosunk vitán felül egyedülálló, azonban ha már felfedeztük Budapest csodáit érdemes, akkor egy kicsit távolabb is merészkednünk a városi forgatagtól. Lélegzetelállító kirándulóutak, kastélyok és múzeumok várnak, ha autóba vagy vonatra pattanva a városon túli régiókat is jobban megismernénk.
10 különleges látnivaló Magyarországon, amit érdemes felkeresni
Bármerre járunk az országban, lépten nyomon lenyűgöző látnivalókba botlunk. Fedezzétek fel Magyarország eldugott kincseit és mesebeli tájait, és bár az érdekességek listája végtelen hosszú, mi mégis mutatunk most 10 helyet, amit érdemes felkeresni.
10 lenyűgöző kirándulóhely Budapest környékén egynapos kiruccanáshoz
Türkizkék bányató, elbűvölő vízesés, tündéri vízimalom, valamint évmilliókról mesélő barlangok, sziklák és szurdokvölgyek felé vettük az utunkat, hogy csokorba szedjük nektek a legjobb Budapest környéki kirándulóhelyeket, melyek felkereséséhez egyetlen nap is elegendő.
Ahol a gyerekeknek is élmény a nyaralás - 10 gyerekbarát vidéki szálláshely saját játszótérrel
2022.06.01 | 9 perc | Szállások | Gyermekekkel | Utazási tippek
A családi nyaralás megtervezésekor mindig kihívás olyan szálláshelyet találni, ahol a szülők is fel tudnak töltődni, és a gyerekek sem fognak unatkozni. Mutatunk 10 gyerek- és családbarát vendégházat és panziót, ahol a saját játszótér mellett sok más lehetőség gondoskodik arról, hogy a gyerekeknek is élmény legyen az utazás.