Ismerd meg a város történelmét - élménytúrák Budapesten

Legyen égen, földön, föld alatt, Budapest számos nagyon izgalmas kalandot rejt, melyekre érdemes időt és energiát szánni. Ha kíváncsiak vagytok titkokra, exkluzív történetekre, akkor ne késlekedjetek, Budapest megannyi kalanddús történelmi emlékkel vár!

Reptéri kalandok nappal és éjszaka

Egészen különleges időutazásban lehet részünk, ha ellátogatunk a budapesti Aeroparkba. Az első élményekkel már a buszra szállás során találkozhatunk, mert egykori Malév Ikarusokkal érkezhetünk a repülőgépekhez. Az út során szinte mindent megtudhatunk a légiirányítás világáról, és a repülőtér olyan, az utasok elől elzárt területeire is ellátogathatunk, amelyek a légiközlekedés biztonsága szempontjából kritikusnak számítanak. Mintegy 40 kilométert tesz meg az utasokkal a busz, érinti a repülőtéri tűzoltóbázist is, sőt, a leszállópálya fénysorai között időzve a fejünk felett 40 méterre elhúzó repülőgépek látványában is gyönyörködhetünk. Ha extra kalandra vágyunk, az éjszakai látogatás tökéletes alkalom, hiszen megtudhatjuk, mi a szerepe a repülőtér 5500 fényforrásának és lámpatestének, és arra is fény derül, miért pont búzavirágkék fénnyel világítják ki a guruló utakat, és mi történik akkor, ha extrém körülmények között kell a pilótáknak navigálniuk le-, és felszállás során.

Élménytúrák Budapesten - Fotó: Aeropark BudapestÉlménytúrák Budapesten - Fotó: Aeropark Budapest

A megelevenedő filmvászon

Egy kis időre mi magunk is a szuperprodukciók részesei lehetünk, és ehhez nem is kell Hollywoodba utaznunk, elég, ha ellátogatunk a Korda Filmparkba, amelynek látógatóközpontjában megtudhatjuk, hogyan készülnek a nemzetközi filmes produkciók. A vezetett, 2-2,5 órás program alatt részesei lehetünk egy filmforgatásnak, kedvünkre bóklászhatunk az életnagyságú díszletvárosban, részletes betekintést kaphatunk arról, hogyan és mit dolgoznak azok, akiknek a nevét a stáblistában olvashatjuk.

Élménytúrák Budapesten - Fotó: Korda FilmparkÉlménytúrák Budapesten - Fotó: Korda Filmpark

Csepel Művek bunkereinek titkai

Szerencsére már csak a múlt fájó momentumai a bunkerek, ám történetük ma is épp oly felkavaró, mint kialakításuk idején. A Csepelművek alatt húzódó II. világháborús építésű óvóhelyek többféle szempontnak is eleget tettek: légoltalmi kórházként, vezetési pontként és tömegóvóhelyként funkcionáltak. A bunkertúra a gyár történetének megismeréstén és az óvóhelyek bejárását teszi lehetővé, kiegészítve számos eredeti, II. világháborús dokumentummal és a légitámadások túlélőivel készített videóinterjúkkal. A történelmi tények mellett a légoltalmi, illetve polgári védelmi eszközök kipróbálásának lehetősége színesíti a programot.

Élménytúrák Budapesten - Csepel MűvekÉlménytúrák Budapesten - Csepel Művek

Ne menj sehova! A cikk az ajánló után folytatódik.
Egy falat Ázsia – 10 sushi étterem Budapesten
A tradicionális sushi elkészítése valódi művészet, melyet csak hosszú évek kitartó munkájával sajátíthatunk el igazán. Természetesen ez azért ne szegje senki kedvét, nyugodtan próbálkozhatunk vele otthon is, de ha most mégis a profikra bíznátok magatok, akkor ajánlunk 10 olyan sushi éttermet a fővárosban, ahol igazi mesterművekkel találkozhattok a tányérjaitokon.

Óbudai gázgyár múltja és jelene

Az egykori gázgyár kora egyik kiemelkedő létesítménye volt, az I. világháború előtt létesített komplexum nemcsak a gyár funkcióinak, de az ott dolgozó emberek életterének kialakítását is jelentette egyben. Iskola, boltok, lakóházak, közösségi terek tették élhetővé az Aquincum és a Duna között húzódó területet. Ma már csupán az üresen álló épületek mesélnek az egykor fénykorát élő Óbudai Gázgyárról, melyet vezetett séta keretében mi magunk is bejárhatunk. Számos épület új funkciót kapott, a séta során a gázgyár lezárt területére is lehetőség nyílik bemenni, megtekinthetjük az óraház hatalmas tereit, sőt, a föld alá és egy magas toronyba is felmászhatunk.

Élménytúrák Budapesten - Óbudai GázgyárÉlménytúrák Budapesten - Óbudai Gázgyár

Ne menj sehova! A cikk az ajánló után folytatódik.
A főváros a lábunk előtt hever – 10 panorámapont és kilátó Budapesten
Ha éppen azon töröd a fejed, hogy mit csináljatok a következő hétvégén, akkor ne is gondolkozz tovább, ugyanis 10 olyan ötletet gyűjtöttünk össze, melyekhez még Budapestet sem kell elhagynotok. Kirándulópontok, szoborparkok és a város legismertebb látványosságai várnak, ha ránk hallgatsz!

A nagy metróséta

A mozikban számos film játszódik a metróhálózatokban, és ha Budapesten a föld alatt utazunk, felmerülhet a kérdés bennünk, hogyan is építhették ki ezeket a hatalmas, még a Duna alatt is keresztül haladó úthálózatokat. A vezetett séta lehetőséget ad arra, hogy egy több mint 100 esztendős metrókocsit kipróbáljunk, hogy legendákat és történeteket hallgassunk meg, melyek a hidegháborús időket idézik fel, de fellebben a fátyol arról is, milyen képzőművészeti alkotásokat utaztattak a föld alatti. A túra érinti mind a négy budapesti metróvonalat.

Élménytúrák Budapesten - A nagy metróséta/ Fotó: hosszulepes.orgÉlménytúrák Budapesten - A nagy metróséta/ Fotó: hosszulepes.org

Kőbánya különleges pincevilága

Mit rejthet egy 180 ezer nm-es, több mint 30 km összhosszúságú pincerendszer? A kőbányai sörgyárak hasznosítása alatt álló, és a II. világháború ideje alatt repülőgép összeszerelő csarnokként is használt mészkőbánya számtalan izgalmas történettel várja a túrázókat. Az egykor bányaként, majd boros-, és később söröspinceként, illetve a sörgyártás különféle gyártási folyamatait kiszolgáló területként hatalmas jelentőséggel bírt, melyről a szakértő vezetőkön kívül egy egykori repülőgép szerelő exkluzív videóinterjúban mesél.

Fotó: BudapestScenes bunkertúra Facebook oldalaFotó: BudapestScenes bunkertúra Facebook oldala

+1 Budapesten kívül: az inotai hőerőmű filmes világa

Akár a történelem, akár a filmek világa hoz minket lázba, az Inotai hőerőmű látogatása során minden kérdésünkre választ kaphatunk. Megtudhatjuk, milyen volt az élet az egykor nyüzsgő iparvárosban, hol volt az elvtársak kedvenc termálfürdője, megtekinthetjük a kazánház és a turbinaház földszinti tereit, felkeressük a vezénylőtermet és a hűtőtornyot. Ha jártasak vagyunk a filmművészetben, utunk során felismerhetjük azokat a tereket, ahol a Szárnyas fejvadász 2049 film vagy a Vörös veréb egyes jelenetei készültek.

Élménytúrák Magyarországon - az inotai hőerőműÉlménytúrák Magyarországon - az inotai hőerőmű

Érdekes volt ez a cikk? Ha igen, iratkozz fel, hogy ne maradj le a többiről se!
További cikkek
Szuper belföldi családi nyaralás vár rátok, ha olyan szállodát választotok az ide vakáció helyszínéül, ahonnan közvetlen átjárással megközelíthető az éményfürdő. Az elsőosztályú kulináris élmények és szórakozási lehetőségek mellett ezernyi közös élményt szerezhettek az alábbi 10 hazai hotelben. Hozzátok ki a maximumot az idei nyaralásból!
Bár hivatalos közvélemény-kutatást nem végeztünk a témában, mégis magabiztosan állíthatjuk, hogy a legtöbb embernél a pizza a kedvenc ételek között kapott örökre szóló bérletet. Azonban pizza és pizza között is hatalmas különbség van, mi pedig semmit sem szeretnénk a véletlenre bízni, úgyhogy íme 10 olyan pizzéria a fővárosban, ahol nem tudunk rosszat rendelni az étlapról!
Előző
Következő
Kapcsolódó
Ajánlott cikkek
Különleges budapesti tematikus vendéglátóhelyek: Harry Potter varázsvilágától a dzsungel mélyéig
2022.03.17 | 7 perc | Gasztronómia
Legyetek megrögzött Harry Potter-rajongók, utazásra ácsingózó kalandorok vagy vérbeli Amerika-fanok, a következő úti tippjeinknek ti sem tudtok majd ellenállni! Ezúttal ugyanis Budapest legkülönlegesebb tematikus éttermeit és kávézóit gyűjtöttük csokorba.
A 10 legkülönlegesebb tematikus szálloda Magyarországon, ha egyedi élményre vágytok
2022.03.07 | 8 perc | Szállások | Hová utazzak?
Egy minden igényt kielégítő hotelben találunk kényelmes szobákat, finom ételekkel és italokkal csábító éttermet, esetleg medencékkel és szaunákkal felszerelt wellnessrészleget. Ha pedig ennél is többre vágyunk, akkor irány az ország egyik különleges tematikus szállodája. Középkor, tudomány, romantika, keleti hangulat, vagy egy csipet Afrika - bármelyik témát is érzitek magatokhoz a legközelebb, ebben a cikkben biztos megtaláljátok a hozzá tartozó szállást.
5 ázsiai étterem, melyek Budapesten hozzák el nektek a Távol-Kelet ízeit
2024.02.01 | 6 perc | Gasztronómia
Aki már járt Ázsiában és magával ragadta a kontinens elképesztő szépsége, az emberek kedvessége, és az országok végtelen kulináris lehetőségei, az örökké a visszatérését tervezi. Viszont addig is – amíg nincs kezünkben a repülőjegyünk – mutatunk 5 olyan budapesti éttermet, ahol mindenkit elcsábít a keleti gasztronómia.
Top 10 olasz étterem Budapesten
2021.12.18 | 7 perc | Gasztronómia
Ha vérbeli olasz ízekre vágyunk, nem kell Rómáig vagy Nápolyig utaznunk ahhoz, hogy belekóstoljunk a dolce vita ízeibe, elég csak Budapest kedvelt, autentikus olasz éttermeimnek egyikébe ellátogatnunk. Mutatjuk is a kedvenc 10 olasz éttermünket!
„Tüskevári Tündérkert” és Rákóczi pihenőhelye – sziget-túrák tavaszra
Ismered Magyarország legszebb szigeteit? Tudod, hová indulj, ha természetközeli, vízparti sétára vágysz? Kerekedj fel velünk, mert különleges sziget-túránkon a „tüskevári Tündérkertet” és Rákóczi pihenőhelyét is útba ejtjük!