Összegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit!

Magyarország hetedik legnagyobb településeként Kecskemét bővelkedik a nevezetességekben. Budapest és Szeged között félúton található, így akár a fővárosból, akár az ország délibb régióiból közelítjük meg, nem kell sokat utaznunk, hogy valami izgalmas programot találjunk. Cikkünkben összegyűjtöttük a város legfigyelemreméltóbb látnivalóit, úgyhogy irány Kecskemét!

Szállásajánlatok Kecskeméten>>

Cifrapalota

Kecskemét egyik legkülönlegesebb, szecessziós stílusú műemléke, melynek atmoszféráját a díszterme mennyezetén látható nyolc páva alapozza meg. A Cifrapalota jelenleg kiállítóhelyként működik, múzeumként történeti, néprajzi, régészeti és helytörténeti tárlatoknak ad helyet. A városban járva kihagyhatatlan nevezetesség, és akár többször is érdemes visszatérni ide.

Kecskemét látnivalói - CifrapalotaKecskemét látnivalói - Cifrapalota

Kossuth tér és Kossuth Lajos-szobor

A városnézést a főtéren javasolt elkezdeni, melyet 1894-ben alakítottak ki. Körbe sétálva a Városháza, a Nagytemplom és a Szent Miklós-templom épületeiben gyönyörködhetünk. A központi helyen található Kossuth Lajos-szobrot 1906-ban állították fel, melyen a politikus magyaros mentében, kinyújtott karral szólítja meg népét. Érdemes minden óra egészkor felkeresni a helyet, és meghallgatni a Városházáról szóló különleges harangjátékot is.

Összegyűjtöttük Kaecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Kossuth Lajos-szoborÖsszegyűjtöttük Kaecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Kossuth Lajos-szobor

Kecskeméti Arborétum

Kecskemétet egy jól megtervezett zöldövezeti gyűrű határolja, melynek egyik kiemelt része az Arborétum. Három fő területén 14 ösvényen keresztül több mint 800 féle fásszárú növényt ismerhetünk meg, az információs táblák segítségével pedig az itt fellelhető ritka állat- és rovarvilágról kaphatunk tudnivalókat.

Összegyűjtöttük Kaecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Kecskeméti Arborétum/ Fotó: Siposné Barát MónikaÖsszegyűjtöttük Kaecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Kecskeméti Arborétum/ Fotó: Siposné Barát Mónika

Kiskunsági Nemzeti Park

Az 1975-ös alapítású park hazánk második nemzeti parkjaként jött létre, mely egyszerre szolgál bizonyítékul a természet állandó változásairól, és őrzi az itt élő emberek kézjegyét. Látogatóközpontja, az úgynevezett Természet Háza a városban található, ahol többek között a Duna–Tisza közének jellemző élőhelyeit és múltbeli mesterségeit mutatja be interaktív formában.

Zwack Kecskeméti Pálinka Manufaktúra

Nem mindennapi látnivaló a Zwack család Pálinka Manufaktúrája. A település évszázadokra visszatekintő pálinkafőzési hagyományait és a família saját történetét ismerhetjük itt meg, a látogatás csúcspontjaként pedig meg is kóstolhatjuk az itt készített italokat.

Kecskeméti Planetárium

A Planetárium programjainak megtekintése már óvodáskortól javasolt; sok-sok látványos elemmel tarkított előadásuk, 3D-s vetítőrendszerük és lézeres fényjátékaik mindenkit a csillagászat szerelmesévé varázsolnak.

Összegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Kecskeméti PlanetáriumÖsszegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Kecskeméti Planetárium

Kecskeméti Vadaskert

1971-ben nyitotta meg kapuit az ország legkisebb állatkertjeként. Kezdetben a magyar őshonos állatok bemutatása volt a cél, azonban 2003-től kezdődően már külföldi fajok is megtekinthetőek. Jelenleg 92 gerinces példányt tartanak, de számukat folyamatosan bővítik.

Összegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Kecskeméti VadaskertÖsszegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Kecskeméti Vadaskert

Tudomány és Művészetek Háza

A Zsinagóga átépítését és funkcióváltását követően kapott helyet itt a Tudomány és Művészetek Háza, mely Michelangelo 15 szobrának hiteles másolatát és Tolnay Károly művészettörténész hagyatékát őrzi, így bőven akad itt látnivaló.

Összegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Tudomány és Művészetek HázaÖsszegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Tudomány és Művészetek Háza

Kecskeméti Fürdő

A pancsolni vágyók paradicsomi helyet találnak Kecskemétre látogatva; a Fürdő hat különböző részlegében élménymedencék, szaunavilág, wellness-és gyógyászati részleg gondoskodik a felhőtlen relaxálásról, ha kikapcsolódnánk városnézés közben.

Katona József Nemzeti Színház

A jelenleg Cseke Péter igazgatósága alatt működő kulturális intézmény prózai, balett és zenés darabokat tűz műsorra. Érdekessége, hogy a színházi produkciókon túl filmek helyszínként is szolgált, Bacsó Péter és Szabó István is forgatott az ódon falak között.

Kecskemét látnivalói - Katona József Nemzeti SzínházKecskemét látnivalói - Katona József Nemzeti Színház

Szent Miklós-templom

A Szent Miklós-templom a helyi hitélet központja, Kecskemét legrégibb, ma is álló és aktívan működő épülete, mely 1290-es építését követően legutóbb a 20. század első felében esett át komolyabb restaurációs munkákon.

Összegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Szent Miklós-templomÖsszegyűjtöttük Kecskemét legizgalmasabb látnivalóit - Szent Miklós-templom

BirizdoKart Gokart Stadion

Ha elfáradtunk a városnézésben és a megannyi nevezetesség megismerésében, akkor önfeledt száguldás és a búgó motorok hangja vár a település egyetlen gokartközpontjában, hogy egy izgalmas program keretein belül zárjuk kecskeméti kirándulásunkat.

Érdekes volt ez a cikk? Ha igen, iratkozz fel, hogy ne maradj le a többiről se!
További cikkek
Nyolc ámulatba ejtő helyszín került fel ez idáig az UNESCO világörökségi listára Magyarország területéről. Tíz különleges hely viszont még arra vár, hogy a javaslati listáról feljebb jusson, és megkapja méltó titulusát. Páratlan kulturális és természeti terepek ezek, így arra biztatunk, készíts saját bakancslistát a várományosi listából!
Magyarország borvidékei az egész világon ismertek, és mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy bármerre is indulunk el az országban szinte azonnal találunk egy olyan pincészetet, ahol ezeket a kiváló borokat megkóstolhatjuk. Ebben a cikkünkben olyan borászatokat gyűjtöttünk össze, ahol nem csak a bor szerelmesei, de a pezsgő-rajongók is otthon érzik majd magukat.
Előző
Következő
Kapcsolódó
Ajánlott cikkek
Mozdulj ki a fővárosból! – 10 lenyűgöző látnivaló és kirándulóhely Budapest környékén
Fővárosunk vitán felül egyedülálló, azonban ha már felfedeztük Budapest csodáit érdemes, akkor egy kicsit távolabb is merészkednünk a városi forgatagtól. Lélegzetelállító kirándulóutak, kastélyok és múzeumok várnak, ha autóba vagy vonatra pattanva a városon túli régiókat is jobban megismernénk.
Kirándulás a Bakony fővárosában: a mesés Zirc látnivalói
Ha még nem jártál Zircen és a környékén, akkor ne is lapozz tovább, mert most megmutatjuk, hogy miért is nevezik a bájos települést egyenesen a Bakony fővárosának. Grandiózus történelmi emlékek, kalandos turistautak és finom sör vár minket, ha eltöltünk néhány napot a község vendégszeretetét élvezve.
10 különleges látnivaló Magyarországon, amit érdemes felkeresni
Bármerre járunk az országban, lépten nyomon lenyűgöző látnivalókba botlunk. Fedezzétek fel Magyarország eldugott kincseit és mesebeli tájait, és bár az érdekességek listája végtelen hosszú, mi mégis mutatunk most 10 helyet, amit érdemes felkeresni.
Kicsiben a világ – miniatűr kiállítások
Amilyen kicsik, annyira érdekesek ezek a kiállítások, mert itt a szemünk előtt elevenednek meg gépek, városok, mozdonyok, falvak vagy éppen könyvek. A miniatűr kiállítások különlegessége, hogy méretarányosan, kicsinyített formában gyönyörködhetünk bennük. Mutatunk néhány mini kiállítást, amit érdemes megtekintenetek.
10 kirándulástipp a következő meseszép kiruccanásaidhoz
Egyedülálló sziklaformák, páratlan panorámás kilátók, csörgedező vízesések, eldugott erdei útvonalak, rejtélyes pincesorok, kápolnák, templom- és kastélyromok – csak hogy néhányat említsünk arról a legújabb listánkról, amin te is biztosan találsz kedvedre valót! Szemezgess, inspirálódj és vedd nyakadba az országot!