Olasz életérzés hazai tájakon: élménybeszámoló a Balaton-felvidék csodáiról

Illatos levendulamezőkkel, bazaltból született tanúhegyekkel, a kék és zöld színeiben játszó magyar tengerrel, mesés látnivalókkal, valamint fantasztikus ízekkel vár benneteket az Olaszországot idéző Balaton-felvidék. Merüljetek el friss élménybeszámolónkban és engedjetek ti is a mediterrán világ csábításának!

A szeszélyes időjárás könnyen megtréfálhatja a strandolásról álmodozó, Balatonra érkező vándorokat, aminek bizony mi is az áldozatai lettünk. Ennek ellenére nem estünk kétségbe, ugyanis a Balaton-felvidék még borongós időben is az egyik legszebb kistájnak számít Magyarországon, ahol idővel szinte törvényszerű belesodródni az olaszos „dolce vita”, azaz „édes élet” érzésbe.

Így történt, hogy bebarangoltuk a magyar tenger mentén magasodó egyik leggyönyörűbb várat  Szigligeten, megmásztuk a természet csodáját, a monoszlói Hegyestűt, illetve megtekintettük az álombeli panorámát kínáló varázslatos, badacsonytomaji Folly Arborétum és Borászatot.

Verses lépcsőn át a Szigligeti várba

Busszal vagy autóval érkezve is ideális kiindulópont a szigligeti túra megkezdéséhez a Fő tér felkeresése, melytől csupán néhány méterre találtunk rá arra az ötletes Kultúrlépcsőre, ami gondoskodott róla, hogy ne legyen unalmas a várhoz vezető séta egy része. A lépcsősorokat ugyanis Eötvös Károly Balatoni utazás című könyvéből származó sorokkal díszítették fel.

Kirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - szigligeti KultúrlépcsőKirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - szigligeti Kultúrlépcső

Ahhoz, hogy a Szigligeti várat megcsodálhassuk, le kellett küzdenünk egy meglehetősen meredek kaptatót. Útközben viszont szerencsére meg tudtunk állni pihenni egyet az árnyas fák és napernyők közé bújtatott Várkávézóban, ahol olyan zseniális fagylaltokat kóstoltunk meg, mint a sós pekándió vagy a rengetegféle gyümölcs sorbet.

A kimerítő túra után végre átléphettük az erődítmény kapuját, melynek központja a nyári estéken könnyűzenei koncerteknek ad otthont. Igazi kaland volt felfedezni a zegzugos vár minden rejtett helyiségét, amik különleges, interaktív kiállításnak adnak otthont! Valósággal beszippantott minket ez az izgalmas időutazás, melynek során mindent megtudhattunk a vár építésétől kezdve az itt zajló életig – mindezt apró maketteken és ötletes tárlatokon keresztül, amitől egy pillanatra sem lankadt az érdeklődésünk. Menet közben pedig az elragadó panorámában is gyönyörködhettünk és bár mi nem vittünk magunkkal négylábú kedvencet,  örömmel nyugtáztuk: őket is szívesen látják a várban.

Szállásajánlatok a környéken>>

Úti tipp! Ha ennétek egy jót, akkor a Kikötő Étteremben vessetek horgonyt!

Kirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - Szigligeti várKirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - Szigligeti vár

Kirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - kilátás a szigligeti várbólKirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - kilátás a szigligeti várból

Kirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - kiállítás a szigligeti várbanKirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - kiállítás a szigligeti várban

Mesés kirándulás a természetben: Folly Arborétum és Borászat

Régóta vágytunk már arra, hogy meghódítsuk a badacsonyörsi  Folly Arborétum és Borászatot, de el kell ismerni, hogy ez a mesebeli hely minden várakozásunkat felülmúlta. A bejáratnál kapott térképpel a kezünkben, apró ösvényeken haladva, fokozatosan tárult fel előttünk a csodálatos növényvilág, miközben a leírhatatlan, türkizkék Balaton látképe az egész út során elkísért minket. Némi kutakodás után megleltük a kert tetején álló, tobozra hajazó kilátót, ahol szépséges panoráma kacsintott vissza ránk, de ugyanilyen beszédes volt a táj szépsége az épület lábánál heverő kövek hátáról is.

Kirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - Folly Arborétum és Borászat BadacsonyörsKirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - Folly Arborétum és Borászat Badacsonyörs

Innen lefelé vezetett az út ahhoz a nagyszerű ökojátszótérhez, amit nem csak a gyerekek, hanem a felnőttek is örömmel vettek birtokba – mi is letagadtunk gyorsan 20 évet és kipróbáltuk a mókuskereket. Ezen kívül fémcsúszda, fotókeret és kiváló gasztronómiai megálló is színesíti a kirándulást. Szívből ajánljuk nektek is, hogy kövessétek a példánkat és rendeljetek egy finom bort vagy házi szörpöt, majd telepedjetek le a kényelmes pihenőszékekre, ahonnan zavartalanul élvezhetitek majd a virágillatú levegőt, a madárdalt és a lélegzetelállító kilátást!

Szállásajánlatok a környéken>>

Ne menj sehova! A cikk az ajánló után folytatódik.
Kihagyhatatlan kalandok egy badacsonyi kiránduláshoz
Lélegzetelállító kilátók, elragadó borteraszok, romantikus kápolnák és még oly sok más látnivaló tarkítja a mediterrán hangulatú Badacsonyt, hogy felsorolni is nehéz… Mi mégis megpróbáltuk és hoztunk egy kis ízelítőt nektek a legjobb programokból!

Mediterrán utazás a monoszlói Hegyestűig

A Balatont északról szegélyező 71-es útról letérve a kalandosabb útvonalat választottuk Salföld felé ahhoz, hogy megközelítsük hazánk egyik legszebb természeti kincsét, a monoszlói Hegyestűt. Azért döntöttünk a vadregényesebb szakasz mellett, mert a szőlők, mezők, levendulaszigetek, bazaltos kapuk és hangulatos kis porták teszik igazán különlegessé ezt a vidéket. Itt érint csak meg igazán a mediterrán hangulat!

Ha pedig Olaszország, akkor a finom ételek sem maradhatnak el – erről olyan remek helyek gondoskodnak, mint a köveskáli, házias ízekkel operáló MI A KŐ étterem. Feltétlen próbáljátok ki a hideg kovászosuborka levest és a harcsapaprikást túróscsusza felfújttal! Valami mennyei!

Kirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - monoszlói HegyestűKirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - monoszlói Hegyestű

Innen már csak egy ugrás volt a Hegyestű Geológiai Bemutatóhely, amelynek bejárását megéri az apró, de informatív fogadóépületben kezdeni. Ezután jobban megismerhettük a Dunántúl jellegzetes kőzeteit a szabadtéri kőpark segítségével és nekivágtunk az újabb felfelé kanyargó lépcsősornak, mely a látványosság tetejéig vitt. Számunkra azonban mégsem a közel 340 méteren lévő csúcsról volt a legszebb a kilátás, hanem egy szinttel lejjebb, ahol pihenőágyakon lazítva nyújtóztathattuk ki a fáradt végtagjainkat miközben a Káli-medencét övező hegyeket pásztáztuk a tekintetünkkel.

Szállásajánlatok a környéken>>

Kirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - monoszlói Hegyestű szabadtéri kőparkKirándulás és látnivalók a Balaton-felvidéken - monoszlói Hegyestű szabadtéri kőpark

Kövessétek a példánkat és fedezzétek fel ti is ezeket a lebilincselő településeket, valamint látnivalókat, amit szép időben kiegészíthettek egy kis strandolással vagy további kiváló úti célokkal! Nézzétek meg közelebbről a Gyulakeszin álló Csobánc várát és a vasárnaponként elérhető, káptalantóti  Liliomkerti piacot is!

Ne menj sehova! A cikk az ajánló után folytatódik.
Legjobb balatoni wellness szállodák
Pazar panoráma a jakuzziból, fenséges vacsora a tóra néző teraszon, naplemente a kültéri medencéből - rengeteg élmény vár rátok Siófoktól Keszthelyig, a legjobb balatoni wellness szállodákban.

Érdekes volt ez a cikk? Ha igen, iratkozz fel, hogy ne maradj le a többiről se!
További cikkek
Az ínycsiklandó ételek és a balatoni panoráma tökéletes kombináció. Egy mennyei és kiadós evés után jólesik elégedetten hátradőlni, miközben tombol a nyár és hét ágra süt a nap. Ezt az élményt azonban lehet még fokozni: ebéd után egy finom bor, miközben a szemünk elé tárul a Balaton látványa. Ebben a cikkben összegyűjtöttünk öt olyan éttermet, ahol sem a menüre, sem a panorámára nem lesz kifogás!
Modern, mindennel felszerelt szobák, fenséges ételek, pihentető wellness, család- és gyerekbarát szolgáltatások. Lássuk a top10 wellness hotelt Magyarországon, ahol tökéletes lesz a családi nyaralás. Megmutatjuk, hol érdemes az idén nyaralni, ha igazi kényeztetésre vágytok!
Előző
Következő
Kapcsolódó
Ajánlott cikkek
Mozdulj ki a fővárosból! – 10 lenyűgöző látnivaló és kirándulóhely Budapest környékén
Fővárosunk vitán felül egyedülálló, azonban ha már felfedeztük Budapest csodáit érdemes, akkor egy kicsit távolabb is merészkednünk a városi forgatagtól. Lélegzetelállító kirándulóutak, kastélyok és múzeumok várnak, ha autóba vagy vonatra pattanva a városon túli régiókat is jobban megismernénk.
10 különleges látnivaló Magyarországon, amit érdemes felkeresni
Bármerre járunk az országban, lépten nyomon lenyűgöző látnivalókba botlunk. Fedezzétek fel Magyarország eldugott kincseit és mesebeli tájait, és bár az érdekességek listája végtelen hosszú, mi mégis mutatunk most 10 helyet, amit érdemes felkeresni.
10 lenyűgöző kirándulóhely Budapest környékén egynapos kiruccanáshoz
Türkizkék bányató, elbűvölő vízesés, tündéri vízimalom, valamint évmilliókról mesélő barlangok, sziklák és szurdokvölgyek felé vettük az utunkat, hogy csokorba szedjük nektek a legjobb Budapest környéki kirándulóhelyeket, melyek felkereséséhez egyetlen nap is elegendő.
Ahol a gyerekeknek is élmény a nyaralás - 10 gyerekbarát vidéki szálláshely saját játszótérrel
2022.06.01 | 9 perc | Szállások | Gyermekekkel | Utazási tippek
A családi nyaralás megtervezésekor mindig kihívás olyan szálláshelyet találni, ahol a szülők is fel tudnak töltődni, és a gyerekek sem fognak unatkozni. Mutatunk 10 gyerek- és családbarát vendégházat és panziót, ahol a saját játszótér mellett sok más lehetőség gondoskodik arról, hogy a gyerekeknek is élmény legyen az utazás.
Tündérek lábnyomai és vad sziklavilág: 8 kivételesen szép látnivaló és kirándulóhely Magyarországon
Ismered a vízmosta Tündér lépcsőt? A Bél-kő vadregényes szikláit? Vagy az erdőben rejtőző, titokzatos Pálos kolostorromot? Ezek a csodákat tartogató kirándulóhelyszínek egytől egyig fantasztikus, hangulatos túrákat ígérnek tavaszra. Fedezd fel valamennyit!